Zakończenie kampanii „Wyloguj się do życia... a robi się to TAK!”
Fundacja Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych – FIRST wrzuciła do Internetu dwa nowe filmy na zakończenie kampanii społecznej „Wyloguj się do życia… a robi się to TAK!”. W obu klipach zobaczymy, co laureaci konkursu na najlepsze start-upy wyczarowali w swoich miastach, promując w ramach akcji hasło kampanii – Internet jest OK, ale czasem warto się wylogować.
Emocje były niesamowite
Nowe spoty na zakończenie kampanii „Wyloguj się do życia… a robi się to TAK!”
Nowe filmy i konkurs to tylko część trwającej od października 2014 kampanii finansowanej przez ministra zdrowia w ramach Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych.
Nie zapomnę do końca życia
Licealiści z Lublina zaproponowali festiwal hip-hopowy "Get in Action". W ciągu trwającej miesiąc imprezy zaprezentowali wszystkie elementy, które składają się na tę kulturę jak: graffiti, rap, freestyle, street dance, beatbox, skateboard, street jam.
Celem projektu było zwrócenie uwagi na problemy współczesnej komunikacji społecznej: izolacja i zamknięcie się młodzieży w wirtualnym świecie, brak kontaktu z rówieśnikami, trudności w komunikacji twarzą w twarz, brak umiejętności pracy i zabawy w grupie. Projekt miał służyć integracji młodzieży podczas wspólnej nauki i aktywności artystycznej: muzycznej, graficznej i tanecznej. Skierowany był do młodzieży gimnazjalnej i licealnej. W ciągu miesiąca odbyły się warsztaty, na których młodzi ludzie pokazali różne możliwości spędzania wolnego czasu z rówieśnikami w realu.
Zumba z seniorami
Drugim finalistą zorganizowanego przez fundację konkursu, byli gimnazjaliści z Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Obrowie. Nastolatkowie przygotowali miesięczną „Akademię międzypokoleniową”.
Pomysł polegał na zaangażowaniu seniorów w działania międzypokoleniowe, w którym obie strony mają korzyści. Starsi ludzie czują się potrzebni, a młodzi mogą korzystać z doświadczenia i mądrości seniorów. Okazało się, że projekt najlepiej oddawał klimat kampanii. Służył podtrzymaniu więzi społecznych i rodzinnych. „Akademia” polegała na zorganizowaniu pięciu różnych typów zajęć (wokalne, sportowe, taneczne, plastyczne, kulinarne), skierowanych do grup składających się z młodzieży oraz osób z miejscowego Klubu Seniora. Mieli oni pokazać nastolatkom jak spędzali czas wolny, kiedy nie było komputerów i Internetu, jak budowali relacje międzyludzkie. A młodzież miała nauczyć ich, jak robić zdjęcia aparatem cyfrowym, kręcić filmy i jak je zamieścić w Internecie. Seniorzy mieli się dowiedzieć jakiej muzyki i jakich piosenek słuchają ich wnuki. Zaplanowali, że razem będą śpiewać, tańczyć, malować, ćwiczyć, gotować.
– Dwie grupy, które rzadko spotykają się ze sobą w działaniu, będą współpracować – wyjaśniał Artur Affelt, dyrektor szkoły w Obrowie dla lokalnej gazety.
Debaty, filmy, sondy uliczne, relacje online… czyli podsumowanie kampanii
- zorganizowano konkurs dla szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych na najlepszy projekt promujący równowagę między spędzaniem czasu w sieci, a realizowaniem pasji poza internetem
- odbyły się cztery debaty (Warszawa, Poznań, Gdynia, Lublin) transmitowane na żywo w Internecie, podczas których eksperci rozmawiali i dawali wskazówki jak radzić sobie z problemem nadmiernego korzystania z internetu
- zrealizowano warsztaty dla nauczycieli i pedagogów z różnych części Polski, na których dowiedzieli się jak rozmawiać z uczniami zagrożonymi uzależnieniem i ich rodzicami
Dodatkowych informacji udziela:
PARTNERZY PROGRAMU SPOŁECZNEGO
Projekt finansowany przez ministra zdrowia w ramach Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych
Źródło: info. nadesłana