Z FaniMani.pl wspieranie trzeciego sektora naprawdę działa! - zobaczcie jak
Serwis FaniMani.pl wystartował w grudniu 2014 roku i jest pierwszym portalem w Polsce, który umożliwia wspieranie organizacji społecznych bez dodatkowych kosztów, podczas zakupów internetowych. Jego twórcy przedstawiają pozytywne wyniki pierwszego kwartału działalności i szacują, że do końca roku organizacje zbiorą około pół miliona złotych.
Jak działa FaniMani.pl?
Przed dokonaniem zakupów w jednym z 530 partnerskich sklepów online, użytkownicy serwisu wskazują cel, który chcą wspierać i następnie robią swoje zakupy tak jak zwykle. Jak na tym korzysta organizacja społeczna? Od każdej zrealizowanej transakcji, dla wybranego celu przekazana zostaje darowizna w wysokości kilku procent wartości zakupów. Pieniądze te pochodzą z budżetu marketingowego sklepu.
FaniMani.pl w liczbach
Przy założeniu powyższych wskaźników i zachowaniu obecnego tempa wzrostu, można się spodziewać, że do końca roku trzeci sektor w Polsce pozyska w ten sposób około pół miliona złotych.
Coś o know how organizacji i ich sprzymierzeńców
Organizacje, które uzbierały najwięcej pieniędzy w pierwszym kwartale, do akcji zaangażowały przyjaciół, znajomych i życzliwe im osoby. Informowały wielokrotnie o nowej możliwości wspierania podczas bezpośrednich spotkań jak i w internecie, a ich zwolennicy przekazali tę informację dalej, udostępniając posty i infografiki na swoich profilach, fanpage’ach, forach i blogach. Jeśli miałbym podsumować dotychczasowy podział ról pomiędzy organizacjami a ich fanami, to organizacje informowały, że można je wspierać, a użytkownicy serwisu, po zrobieniu zakupów dawali znać, że to naprawdę działa i że warto! – dodaje Kurt Montgomery.
Źródło: Fundacja FaniMani