Inspirujące wykłady krajowych i zagranicznych ekspertów, osiemnaście seminariów w sześciu blokach tematycznych, debaty, pokazy technologii i warsztaty w dziesięciu warszawskich lokalizacjach – to wszystko składa się na dwa dni, dzięki którym otrzymacie technologiczny zastrzyk wiedzy na kolejne miesiące! A wszystko pod hasłem #MoreDigital!
Bezpośrednio po głównej, wprowadzającej do całego wydarzenia części od godz. 11 będziecie mogli uczestniczyć w odbywających się równolegle seminariach. Do wyboru macie sześć bloków tematycznych – social, wideo, mobile, fundraising, hardware i cloud. W każdym z nich odbędą się trzy prezentacje. W nich eksperci nie tylko podzielą się z Wami własnymi doświadczeniami zdobytymi w praktycznej pracy. Będą też do Waszej dyspozycji, na co pozwoli forma – mniejsze sale zacieśnią przestrzeń i pozwolą na więcej interakcji.
Z programu wybierzecie najlepsze seminaria dla siebie. Jest spośród czego. O pozyskiwaniu środków za pomocą nowych technologii opowie Azadi Sheridan, specjalista z Productle.com z Wlk. Brytanii; tematykę druku 3D przybliży Ivan Owen, członek e-NABLE Community Foundation ze Stanów Zjednoczonych; działania w mediach społecznościowych oparte o hashtag przedstawi wam Ahmad Piraiee z ITKeyple z Iranu. Najlepsi eksperci z Polski zajmą się m.in. streamingiem wideo, wykorzystaniem smartfona przy relacjonowaniu na żywo czy technologiami ubieralnymi.
O tych ostatnich naprawdę wiele wie Zbigniew Urbański, reprezentujący TVN i Onet.pl prezenter. Pytany o to czy hasło #MoreDigital jest mu bliskie odpowiada: - Nie wyobrażam sobie obojętności do świata cyfrowego. Dziś niemożliwym jest funkcjonowanie bez komputera. Ułatwia nam codzienne życie i obowiązki, a w połączeniu z internetem jest nieodłącznym elementem każdego dnia – mówi Urbański. – Dziś nie możemy nie być zdigitalizowanymi. Jesteśmy atakowani przez świat cyfrowy i na jakikolwiek segment naszego życia nie spojrzymy – on zdecydowanie ułatwia nam życie. Począwszy od filmowania, robienia zdjęć, na szybkim działaniu w sieciach społecznościowych. Pamiętajmy, jeśli nie będziemy z tego korzystać, będziemy wykluczeni cyfrowo i to dotyczy również organizacji pozarządowych.
Maciej Budzich, bloger i specjalista od marketingu opowie o viralach. – Gdy myślę co się kryje pod tym pojęciem, oprócz tradycyjnego wideo mam też w głowie mem czy obrazek, takie nawiązanie do rozprzestrzeniania się w sieci. Co organizacje mogą na tym zyskać? Porównałbym to do surforwania po fali, specjaliści zawsze czekają na tę jedyną, która go wyniesie – mówi Budzich. – Virale i inne dobrze przygotowane, atrakcyjne treści dobrze się klikają. I można to krytykować, ale tak naprawdę ludzie się tym zajmujący zawsze dążą do wywołania właśnie tego efektu, rodzaju kuli śniegowej. Dzięki podpięciu się pod wielki szum informacyjny takie czynności nie są drogie, a my nie musimy zatrudniać reżyserów i kręcić profesjonalnych filmów. Spontaniczne wideo, prosty montaż i telefon komórkowy mogą wystarczyć – twierdzi Budzich.
Co istotne, pod koniec pierwszego dnia wręczona zostanie Nagroda Nowe Technologie Lokalnie „Sektor 3.0”. To wyjątkowe wydarzenie w świecie polskiego trzeciego sektora. Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności wyróżnia w ten sposób organizację popularyzującą technologie informacyjno-komunikacyjne. Jej laureat oprócz statuetki otrzyma 40 000 zł. Do batalii o dostrzeżenie stanęło wielu przedstawicieli sektora pozarządowego. Wczoraj rozpoczęliśmy publikację wybranych wniosków. Rozstrzygnięcie nastąpi już 27 maja br. w Centrum Nauki Kopernik.
Drugi dzień konferencji zdominują warsztaty tematyczne odbywające się w dziesięciu wyjątkowych lokalizacjach w całej Warszawie. Uczestnicy „Sektora 3.0” będą mogli wybrać m.in. spośród konsultacji z wieloma fundacjami, a także markami, takimi jak Intel czy Microsoft. Wszystko po to, by technologie jak najlepiej wykorzystać w bieżących działaniach. Dlaczego warto?
– Wydaje mi się, że największą zaletą m.in. organizacji jest możliwość elastyczności i umiejętności dopasowania. Bo tylko w ten sposób można najwięcej zyskać – zauważa Budzich. I opierając się na przykładzie popularnej ostatnio aplikacji Periscope, służącej relacjonowaniu wideo wydarzeń na żywo, bloger zastanawia się dlaczego nie miałyby po nie sięgnąć NGO-sy? – Nawet niekoniecznie aktywnie, ale w formie zachęcenia. Może się okazać, że jakaś fundacja czy organizacja mogłaby być jedyną albo przynajmniej pierwszą zdobywającą doświadczenie na danym polu. Do tego niezbędna jest odwaga i elastyczność.
Bieżące zapowiedzi, informacje i relację na żywo możecie też śledzić w naszych social mediach:
Źródło: Technologie.ngo.pl