1 lipca 2017 r. zaczęły obowiązywać zmiany w rozporządzeniu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji ważne dla obecności organizacji pożytku w mediach publicznych. Kampaniom społecznym OPP przysługuje teraz więcej czasu antenowego, z którego skorzystają bezpłatnie. W PORADNIK.NGO.PL przypominamy zasady ubiegania się o ten czas.
Czas tylko dla OPP
"Jednostki publicznej radiofonii i telewizji umożliwiają organizacjom pożytku publicznego nieodpłatne informowanie o ich działalności na zasadach określonych w przepisach odrębnych" – mówi artykuł 26 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
W oczekiwaniu na rozporządzenie
Zasady, kryteria, procedury znajdziesz w dokumentach wewnętrznych TVP i PR
Zarówno sama ustawa, jak i rozporządzenie KRRIT nie tłumaczą, jak OPP mają przygotowywać materiały, żeby zostały wyemitowane w mediach. Wskazówki, kryteria i procedury wnioskowania o wyemitowanie spotu znajdują się w wewnętrznych dokumentach publicznej telewizji i radia.
Czas rośnie, ale potrzebne też chęci i wiedza
Zwiększenie ilości czasu antenowego na kampanie społeczne nie oznacza, że w mediach publicznych zaroi się od przekazów OPP. Organizacje pożytku już wcześniej, dysponując krótszym czasem, miały trudności z jego wykorzystaniem. Uprawnienia OPP związane z mediami publicznymi nie są znane, nie każda organizacja prowadzi działania kampanijne, nie każda wie, po co i jak robić spoty. Tym bardziej zachęcamy do zapoznania się z materiałami zgromadzonymi w PORADNIK.NGO.PL. Może dla niektórych OPP staną się one zachętą do działania.
w PORADNIK.NGO.PL:
Kampanie społeczne i inne formy obecności OPP w mediach publicznych
Jak przestrzegać prawa w NGO, jakie przepisy są ważne dla NGO – dowiesz się w serwisie poradnik.ngo.pl.
Źródło: inf. własna (poradnik.ngo.pl)