Magdalena Skorupka lubi wyzwania, które mobilizują ją do różnych działań. A jeśli dotyczą one dzieci, jest w stanie poświęcić im całą swoją energię i czas. W Forum Dialogu Społecznego reprezentuje Komisję Dialogu Społecznego ds. Edukacji.
Czym się zajmuje?
Jak sama mówi: robi wiele rzeczy. Z OT TRAD „Szansa” związana jest od 1997 r. W stowarzyszeniu odpowiada za sprawy merytoryczne i organizacyjne. Jest autorką i współautorką programów psychoedukacyjnych, szkoleniowych i rozwojowych skierowanych do rodziców, nauczycieli i osób zajmujących się szeroko rozumianym „pomaganiem”.
Jest trenerką głównie umiejętności miękkich. Jako trenerka prowadzi szkolenia o tematyce psychoedukacyjnej (np. warsztaty umiejętności wychowawczych i społecznych, warsztaty rozwoju osobistego, radzenia sobie ze stresem) skierowane do osób dorosłych: kobiet, rodziców, osób uzależnionych, wolontariuszy, nauczycieli i młodzieży.
Jako przewodnicząca Komisji dba o kontakty między Biurem Edukacji w stołecznym ratuszu, a warszawskimi organizacjami pozarządowymi. Pomaga w realizacji projektów dotyczących edukacji w Warszawie.
– Ostatnio udało się nam sprawić, aby w ogłoszonym przez miasto konkursie dla organizacji pozarządowych pojawił się zapis o możliwości organizacji wypoczynku dla dzieci i młodzieży w krajach Unii Europejskiej i w państwach sąsiadujących z Polską. Wcześniej takiej możliwości nie było i jest to na pewno sukces naszej Komisji – zapewnia Magdalena Skorupka.
Dlaczego to robi?
– Od wielu lat zajmuję się pracą społeczną. Zresztą, to już tradycja rodzinna. Moja mama aktywnie działała na polu edukacji, a teraz ja to kontynuuję. Czuję w sobie chęć pomagania, tworzenia i wpływania na rzeczywistość, a trzeci sektor to umożliwia. Ponadto mam taką wewnętrzną troskę o sprawy wychowania dzieci, o ich los i dlatego tym się zajmuję – wyjaśnia. – Zdarza mi się, że pracuję kosztem czasu, który mogłabym spędzić z rodziną, ale kochana córka i mąż wspierają mnie i dodają energii. Wiem, że rozumieją, iż to, co robię jest ważne i potrzebne. Czasem też włączają się w niektóre moje działania społeczne.
Największy sukces
Jeszcze przed nią. Tak naprawdę liczy się dla niej to, że może wciąż się rozwijać, działać kreatywnie i dzielić się z innymi tym, czego się nauczyła od swoich rodziców oraz wielu ważnych osób, które spotkała w życiu.
Największa porażka
Uważa, że nie ma porażek, tylko wpadki. Na swoje patrzy pozytywnie, bo traktuje je bardzo rozwojowo – wpadka to okazja do zastanowienia się nad sobą, nad tym, co się zrobiło nie tak jak trzeba, to czas zatrzymania się na chwilę i usłyszenia, co los ma nam do powiedzenia. Wpadka to również bodziec do dalszych działań, już mądrzejszych o ten popełniony i naprawiony błąd.
Najbardziej lubi
– Kiedy mam wolny czas tylko dla siebie i mogę go przeznaczyć na swoje przyjemności, wtedy lubię poczytać dobrą książkę lub obejrzeć dobry film – opowiada.
Lubi też dobrą kuchnię, klimatyczne miejsca i leniuchowanie, choć z drugiej strony uwielbia spędzać aktywnie czas ze swoją rodziną i znajomymi: chodzić z mężem i córką na spacery, do teatru, do kina, podróżować po Polsce i wyjeżdżać za granicę. Do łez doprowadzają ją „spostrzeżenia życiowe” jej córeczki Martusi, która ma cztery lata.
Lubi też swoją pracę w OT TRAD „Szansa”, której oddana jest całym sercem. Bardzo szanuje ludzi, z którymi pracuje, bo inspirują ją do wielu działań. Ceni też sobie pracę szkoleniową, wymianę doświadczeń i poznawanie ciekawych osób.
Marzenia na przyszłość
– Od wielu lat marzy mi się wybudowanie lub pozyskanie małego gniazdka dla naszej rodzinki, tej „Szansowej”. Chciałabym, aby to był ładny, przestrzenny i słoneczny lokal, najlepiej na parterze i z ogródkiem w dobrym miejscu w Warszawie. Ponadto marzę o pewnej tropikalnej podróży, a warto marzyć, bo jak brzmią słowa piosenki, marzenia się spełniają – uśmiecha się.
Magdalena Skorupka
Urodziła się w 1973 r. w Bolesławcu. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Ukończyła m.in. Szkołę Trenerów rekomendowaną przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne (PTP), a także szkolenia w zakresie udzielania indywidualnej pomocy psychologicznej i szkolenie z pracy systemowej z rodziną. Ma kilkunastoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i ich rodzicami. Obecnie w trakcie ubiegania się o licencję trenera PTP.
Źródło: inf. własna