Krakowska Fundacja Sarigato realizując projekt Karmimy Psiaki swoje działania oparła na wykorzystaniu wielu narzędzi ICT. To nie tylko media społecznościowe, ale i innowacyjne usługi wdrażane wspólnie z partnerem. Dzięki temu ich przekaz dotarł do imponującej liczby ponad 6 mln Polaków!
Innowacyjność i kreatywność w służbie pomocy
By pozyskać środki na działanie Fundacji, czyli m. in. na wsparcie schronisk, jej twórczynie sięgają po niekonwencjonalne rozwiązania, wprowadzając nowe standardy w sferę działań trzeciego sektora. Oto działania i projekty z 2014 roku, w których wykorzystano technologie informacyjno-komunikacyjne:
- Kampania „Karma wraca: 1 selfie=1posiłek”. Do akcji mógł włączyć się każdy, kto posiada konto na portalu społecznościowym Facebook, Twitter lub Instagram, robiąc sobie zdjęcie i wrzucając na swój profil wraz z hashtagiem #1selfie1posiłek. W zamian za wrzucane zdjęcia Partner akcji, sklep Dog-a-Porter przekazał karmę do schronisk. Zasięg kampanii w samych social mediach wyniósł 6 291 731 osób. Opis akcji znajduje się w zakładce Karma Wraca.
- Sarigato, jako pierwsza organizacja pozarządowa w Polsce uruchomiła darowiznę cykliczną na kartach kredytowych, która pozwala osobom chcącym pomóc oszczędzić czas i zbędne kliknięcia myszki.
- Rozwój projektu „Pomagaj przy okazji”, który stał się benchmarkiem dla innych organizacji non-profit w Polsce. Użytkownik Internetu, robiąc zakupy, nie wydając żadnych dodatkowych środków, może przekazać pieniądze na rzecz Psiaków. Wszystko dzieje się poprzez wykorzystanie plików cookies, dzięki którym firma będzie wiedziała, że zakupy zrobił fan Karmimy Psiaki i przekaże do 12 proc. kwoty z zakupów na rzecz Fundacji.
- Współprace z firmami i tworzenie nowych modeli, dzięki którym każda ze stron jest w pełni z tej współpracy usatysfakcjonowana. Oto dwa przykłady:
4.1. Współpraca z aplikacją iTaxi: za pobrany ze strony akcji kod rabatowy użytkownik otrzymywał 10 zł zniżki na przejazd, a korporacja dodatkowo przekazywała 5 złotych na rzecz Psiaków. Firma skorzystała zdobywając nowych użytkowników aplikacji, użytkownicy otrzymali kod rabatowy, a Fundacja mogła zwiększyć pomoc dla schronisk.
[Chcielibyśmy opisać dużo więcej akcji i stworzonych przez nas projektów, jednak ograniczyła nas liczba znaków]
Źródło: Technologie.ngo.pl