Uchwalono program współpracy m.st. Warszawy z organizacjami pozarządowymi
Rada m.st. Warszawy listopada 2008 roku uchwaliła program współpracy m.st. Warszawy w 2009 roku z organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
W nowym programie współpracy pojęcie „zadania priorytetowe”
zostało zastąpione pojęciem „obszary priorytetowe”. Ponadto
wprowadzono możliwość tworzenia „dzielnicowych komisji”
działających w poszczególnych dzielnicach, ułatwiających współpracę
dzielnic z zainteresowanymi organizacjami pozarządowymi. Wykaz
obszarów priorytetowych stanowi podstawę dla władz Miasta do
dysponowania środkami publicznymi, przeznaczonymi na finansowanie
lub dofinansowanie zadań publicznych pozostających we właściwości
samorządu Miasta, a realizowanych przez organizacje
pozarządowe.
Projekt programu był konsultowany przez działające na terenie m.st.
Warszawy organizacje pozarządowe, w tym przez Forum Dialogu
Społecznego i komisje dialogu społecznego, oraz przez
przedstawicieli biur Urzędu m.st. Warszawy, a także dzielnic m.st.
Warszawy.
Źródło: Urząd m.st. Warszawa