Znani są zwycięzcy konkursu „Co trzy głowy to nie jedna!”. Konkurs towarzyszył kampanii „Tydzień z Internetem 2012”, w której wzięło udział 400 bibliotek, domów kultury, szkół, świetlic i stowarzyszeń.
Właśnie w tych miejscach na terenie całej Polski od 26 do 30 marca odbywały się międzypokoleniowe spotkania dla dzieci, rodziców i dziadków. Większość z nich została zorganizowana w oparciu scenariusze opracowane przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, koordynatora polskiej edycji kampanii. Były to:
1. „Zasadź drzewo w Internecie” - spotkanie polegające na stworzeniu drzewa genealogicznego rodziny za pomocą narzędzi internetowych;
2. „W 80 minut dookoła świata” - wirtualna podróż po wielu kontynentach;
3. „Rozgrzewka przed EURO 2012” - turniej wiedzy o piłce nożnej wykorzystujący zasoby internetowe.
W spotkaniach wzięło udział ponad 8000 osób (uczestnicy rejestrowali się na stronie
www.biblioteki.org, gdzie dostępny był licznik „Tygodnia z Internetem”). Dzięki nim mieli okazję poznać możliwości Internetu, jednocześnie dobrze się bawiąc. Zadanie konkursowe polegało na przygotowaniu multimedialnej relacji z takiego spotkania i umieszczeniu jej w serwisie YouTube lub prezi.com.
Do konkursu zgłosiło się blisko 90 instytucji (ponad trzy czwarte z nich to biblioteki publiczne). Spośród nadesłanych zgłoszeń komisja konkursowa wyłoniła pięć najlepszych relacji, które zostały przygotowane przez:
-
Chełmską Bibliotekę Publiczną im. M.P. Orsetti (woj. lubelskie);
-
Gminną Świetlicę Socjoterapeutyczną przy PKPS w Głuchołazach (woj. opolskie);
-
Bibliotekę Publiczną Miasta i Gminy Susz (woj. warmińsko-mazurskie);
-
Szkołę Podstawową w Podgórzu (woj. mazowieckie);
-
Samorządowy Ośrodek Kultury i Bibliotekę Publiczną w Jaworzynie Śląskiej (woj. dolnośląskie)
Laureaci otrzymali konsole do gry Xbox 360 z sensorem Kinect, ufundowane przez Microsoft sp. z o.o. Nagrodzone zostały także najciekawsze wypowiedzi pięciu uczestników spotkań i pięciu wolontariuszy, którzy otrzymali cyfrowe aparaty fotograficzne i urządzenia mp4 ufundowane przez UPC Polska sp. z o.o.
Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 24 maja w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie.
Patroni „Tygodnia z Internetem”: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz Koalicja „Dojrz@łość w sieci”, działająca na rzecz zachęcenia osób starszych do aktywnego korzystania z Internetu.
Partnerzy kampanii:
§ firmy Microsoft i UPC – zaangażowane w „Tydzień z Internetem 2012” zarówno w Polsce, jak i w całej Europie, ich polskie oddziały włączyły się w prace koncepcyjne oraz ufundowały cenne nagrody w konkursie towarzyszącym kampanii,
§ Telekomunikacja Polska, która wspiera inaugurację „Tygodnia z Internetem 2012” oraz ceremonię wręczenia nagród w konkursie towarzyszącym kampanii,
§ Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie, która udostępniła swoje sale na inaugurację kampanii i ceremonię wręczenia nagród w konkursie.
§ Centrum Edukacji Obywatelskiej, Federacja Inicjatyw Oświatowych oraz Fundacja Pomocy Matematykom i Informatykom Niesprawnym Ruchowo, dzięki którym informacje o „Tygodniu z Internetem 2012” dotarły do szkół i pracowni komputerowych,
§ Związek Harcerstwa Polskiego, który zmobilizował harcerzy do włączenia się w kampanię w roli wolontariuszy.