28 listopada 2008 r. poznamy optymalny wariant przebiegu obwodnicy Augustowa.
Prace nad obwodnicą będą teraz przebiegać szybciej i sprawniej, a
współpraca resortów środowiska i infrastruktury w tym zakresie jest
bardzo dobra – takie informacje można było usłyszeć podczas
briefingu na temat stanu realizacji projektu budowy obwodnicy
Augustowa "CO DALEJ Z ROSPUDĄ?"
We wtorkowym spotkaniu wzięli udział: prof. Maciej Nowickiego,
Minister Środowiska, Cezary Grabarczyk, Minister Infrastruktury
oraz Lech Witecki, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i
Autostrad.
Obecnie istnieją trzy warianty przebiegu obwodnicy Augustowa. Są
one wynikiem obrad Okrągłego Stołu, które rozpoczęły się w styczniu
tego roku.
- Zapadła decyzja o przeprowadzeniu przetargu, który miał wyłonić
wykonawcę dokumentacji środowiskowej niezbędnej do wniosku o
warunki środowiskowe - poinformował podczas briefingu Cezary
Grabarczyk, Minister Infrastruktury - Przetarg ogłaszano trzy razy - pierwszy w marcu, a dwa kolejne w kwietniu, zostały one jednak
unieważnione. Dopiero czwarty, ogłoszony w maju, przyniósł
rozstrzygnięcie.
Jak zaznaczył prof. Nowicki, przetargi, które były organizowane
przez GDDKiA nie dawały rezultatu, trzeba było je unieważniać.
„Z przykrością muszę stwierdzić, że poprzedni zarząd nie stanął na
wysokości zadania. Stąd też wynikają personalne decyzje, które
podjął Pan minister. Dzisiaj mamy nowego dyrektora generalnego,
który poprowadzi sprawę szybko, tym bardziej, że straciliśmy dużo
czasu. Myślę, że możemy razem dać Państwu dobry sygnał, że teraz
wszystko będzie już realizowane sprawnie" - powiedział.
Obaj ministrowie, środowiska i infrastruktury, podkreślili dobrą
współpracę resortów „ponieważ budowa dróg to zadanie, które
realizuje cały rząd”.
28 listopada 2008 r. poznamy optymalny wariant przebiegu obwodnicy
Augustowa.
Zdaniem Lecha Witeckiego, Dyrektora GDDKiA „udało się rozstrzygnąć
coś, co było problemem od marca i spędzało sen z oczu wszystkim
resortom, które zaangażowane były w proces budowy obwodnicy”.
Poinformował również, że równolegle, aby nie wydłużać tego procesu
przeprowadzone zostaną szczegółowe badanie geologiczne i
hydrogeologiczne. Badania te i opracowanie przygotowane przez firmę
DHV, będą analizowane przez specjalistów, przeprowadzona będzie
również analiza wielowariantowa. Dzięki takiemu działaniu kompletny
dokument, pod koniec listopada odpowie na pytanie, który wariant
jest najlepszy - podkreślił dyrektor GDDKiA.
Źródło: www.samorzad.pap.pl