Nad przebiegiem budżetu partycypacyjnego na 2016 rok będą czuwały dzielnicowe zespoły ds. budżetu partycypacyjnego, w których skład wejdą mieszkańcy, organizacje pozarządowe, radni dzielnicy i osiedli oraz urzędnicy.
- mieszkańcy dzielnicy (do 6 osób) – wybór do zespołu nastąpi w drodze losowania. Przedstawicielem mieszkańców nie może zostać osoba związana z organizacją pozarządową wybraną na spotkaniu dla organizacji pozarządowych oraz osoba piastująca mandat radnego.
- organizacje pozarządowe (do 5 osób) – wybór do zespołu nastąpi w drodze głosowania przez uczestników spotkania. Jedna organizacja może być reprezentowana tylko przez jednego przedstawiciela, nie może nim zostać osoba piastująca mandat radnego.
W skład każdego z zespołów wejdą również: pracownicy urzędu dzielnicy, przedstawiciele każdego z klubów działających w Radzie Dzielnicy, przedstawiciel radnych oraz przedstawiciele rad osiedli w dzielnicy.
Budżet partycypacyjny na rok 2016 jest już drugą edycją przedsięwzięcia. W jego ramach mieszkańcy mają możliwość zgłaszać oraz wybierać pomysły na zadania do realizacji ze środków finansowych pochodzących z budżetu gminy. W tym roku mieszkańcy będą mieli do podziału ponad 50 mln zł, czyli prawie dwa razy więcej niż rok temu.
W załączeniu harmonogram drugiej edycji budżetu oraz terminy spotkań poświęconych naborowi do zespołów.
Pobierz
-
Harmonogram budżetu partycypacyjnego
pdf ・96.81 kB
-
Terminy spotkań - nabór do zespołów ds. budżetu partycypacyjnego
pdf ・101.52 kB
Źródło: UM Warszawa