Dowiedz się, jak pisać w internecie, żeby przyciągnąć uwagę internautów. Oto sześć sposobów na opracowanie strategii tworzenia treści w taki sposób, aby doceniła ją grupa docelowych odbiorców.
Badania przeprowadzone ostatnio przez Instytut Marketingu Treści wskazują, że 92% organizacji non-profit korzysta z marketingu treści. Choć organizacje te wykorzystują szereg różnych witryn i usług do dystrybucji treści, skuteczność ich wysiłków bywa bardzo różna. Jak się okazuje, niemal 75% respondentów, reprezentujących organizacje uczestniczące w badaniu, uznało te działania za średnio udane lub całkowicie nieudane, a tylko 25% zadeklarowało, że korzystają z udokumentowanej strategii tworzenia treści.
Jak pisać do sieci? Najpierw plan
Trudno osiągnąć sukces w kreowaniu treści, nie mając konkretnego planu. Plan tworzenia treści należy zacząć od witryny internetowej organizacji. Jeśli dodawanie lub edytowanie stron, publikowanie dokumentów czy plików wideo napotyka na liczne przeszkody, proces tworzenia treści będzie zawsze z zasady najeżony trudnościami.
Znakomitym sposobem dodawania nowych treści do witryny internetowej jest blog – możemy tu skorzystać z wielu tanich lub nawet darmowych opcji. Nowe posty pojawiają się w wyszukiwarkach, wskazując, że nasza witryna funkcjonuje i dynamicznie się zmienia. Dzięki temu możemy liczyć na lepsze pozycjonowanie przy wyszukiwaniu terminów istotnych dla naszej społeczności, sprawy lub też branży.
OTO 6 WSKAZÓWEK, KTÓRE UŁATWIĄ NAM OPRACOWANIE STRATEGII I TWORZENIE TREŚCI, KTÓRE SPEŁNIĄ OCZEKIWANIA ODBIORCÓW.
2. Zamieszczaj informacje na temat swojej branży lub działalności. Jako organizacja zaangażowana w realizację określonych celów, w działanie na rzecz danej branży czy też społeczności, z pewnością otrzymujecie najświeższe informacje na tematy, które dotyczą Waszych darczyńców. Aby wykazać się profesjonalizmem i podzielić się tymi informacjami z odbiorcami, wystarczy opublikować je w ramach własnej witryny. Publikacja danych na temat bieżących trendów, raportów znaczących z punktu widzenia działalności organizacji oraz pokrewnych informacji sygnalizuje darczyńcom Wasze zaangażowanie w danej dziedzinie.
3. Twórz listy numerowane. Dostarczanie treści w formie list to prosty sposób, który pozwoli przyciągnąć uwagę odbiorców. Nie jesteś pewien, jak utworzyć taką listę? Zastanów się, w jaki sposób Twoja organizacja pomaga swoim beneficjentom w rozwiązywaniu określonych problemów lub udziela im pomocy. Następnie przedstaw te informacje w formie 3 do 10 głównych punktów, z którymi czytelnicy będą mogli szybko się zapoznać. Nagłówki w rodzaju „5 sposobów wywierania wpływu na życie dzieci” albo „7 prostych rozwiązań, które poprawią jakość edukacji” sprawią, że darczyńcy upewnią się, że Twoja organizacja generuje wyniki – a przy okazji, dowiedzą się, w jaki sposób oni sami mogą pomóc.
4. Przeprowadzaj badania. Proś darczyńców, aby zgłaszali produkty, usługi i informacje, które mogłyby okazać się dla nich pomocne. Możesz to robić podczas rozmów telefonicznych, imprez, wizyt osobistych, a także drogą elektroniczną. W wielu przypadkach, darczyńcy szukają informacji, dostarczanych za pośrednictwem witryny Twojej organizacji oraz mediów społecznościowych. Jeśli będziesz ich słuchać i dążyć do generowania wartości dodanej, umocnisz relację, która łączy Twoją organizację z darczyńcami.
6. Udostępniaj treści innych podmiotów. Tworzenie oryginalnych treści to tylko część strategii – warto także udostępniać informacje z innych źródeł. Jeśli zamieszczasz wyłącznie własne informacje w mediach społecznościowych, może to sprawić wrażenie, że zbyt usilnie starasz się wypromować własną organizację. Udostępniaj posty darczyńców, członków swojej organizacji, ekspertów branżowych, które mają znaczenie dla Waszej działalności oraz dla darczyńców. Z czasem darczyńcy i członkowie zaczną postrzegać Twoją organizację jako cenne źródło informacji i udostępniać generowane przez Ciebie treści.
Podobnie, jak w przypadku każdego innego rodzaju działalności lub inicjatywy, rezultaty działań w obrębie mediów społecznościowych i marketingu treści są uzależnione od umiejętności zdefiniowania celów, które będą miarą sukcesu. Dlatego należy opracować plan komunikacji, określający osoby odpowiedzialne za tworzenie treści, terminy przygotowania poszczególnych materiałów oraz ich udostępnienia w poszczególnych mediach. Tego rodzaju zdyscyplinowane podejście pomoże Wam osiągnąć zdefiniowane cele i podążać konsekwentnie raz obraną drogą.
Pisanie do sieci. Nie ilość. Regularność!
Nie martwcie się - nie chodzi o to, żebyście spędzili resztę życia na blogowaniu i tworzeniu nowych treści. Możecie zaczynać powoli. Starajcie się przygotowywać jeden materiał tygodniowo i udostępniać jeden post z innego źródła każdego dnia.
Wyniki należy oceniać w kontekście przyjętych celów, modyfikując przyjęty plan stosownie do potrzeb. Czy da się zauważyć większy ruch na stronie Waszej organizacji? Czy poziom datków, wpłacanych online, wzrósł w stosunku do poprzedniego miesiąca? Czy więcej osób odwiedziło ostatnią imprezę? Gdy zaczynasz tworzyć i udostępniać treści, szybko okazuje się, że członkowie organizacji także zaczynają udostępniać je w ramach własnych sieci. Dzięki temu, Twoja organizacja zyskuje dostęp do potencjalnych darczyńców i członków, co jest podstawowym celem marketingu. Oferowanie darczyńcom i członkom organizacji treści, które uznają oni za wartościowe, wzmacnia więź łączącą ich z organizacją, co z kolei wpływa pozytywnie na jej wzrost.
Aby uzyskać więcej wskazówek na temat generowania treści w celu budowania silnych relacji z odbiorcami, zapoznaj się z naszym przewodnikiem "6 Ways to Produce Content Your Members Will Value." (http://info.weblinkinternational.com/nten-content)
Źródło: NTEN