W dniach 10 - 12 marca 2003 roku w San Francisco odbyło się, zorganizowane przez Open Society Institute a przeprowadzone przez Compass Point, szkolenie dla trenerów z zakresu planowania strategicznego, procedur pracy w organizacji, oraz świadczenia krótkotrwałych usług serwisowych obejmujących nowe technologie.
W szkoleniu wzięło udział dziewięciu konsultantów, którzy reprezentowali projekty, finansowane przez Open Society Institut, obejmujące tworzenie i działanie grup eRidersów w różnych krajach Europy, Azji i Afryki.
Pierwszego dnia uczestnicy mieli okazję podnieść swoje kwalifikacje trenerskie obejmujące: rolę pełnioną przez trenera w trakcie szkolenia, metody i sposoby przekazywania informacji, słownictwo, indywidualne podejście do osób szkolonych. Przekazywana wiedza koncentrowała się wokół prowadzenia treningów związanych tematycznie z nowymi technologiami, jednak wiele z informacji praktycznych można wykorzystywać bardziej uniwersalnie.
Drugi dzień poświęcony był technikom udzielania konsultacji i pomocy organizacjom w zakresie rozwiązywania technicznych problemów z komputerami, Internetem i innych związanych z korzystaniem z nowych technologii. Silny nacisk został położony na jasne ustalanie procedur i dokumentowanie prowadzonych działań. Poruszono również kwestie związane z tym jakie umiejętności powinien posiadać konsultant i jak do swojej pracy może angażować - korzystając z ich wiedzy - pracowników organizacji, w której odbywa się konsultacja.
Trzeciego dnia rozpoczęto planowanie strategiczne tworzącej się sieci międzynarodowych konsultantów nowych technologii (eRidersów). Gorące dyskusje zakończyły się powołaniem specjalnego zespołu, który ma opracować wstępny materiał do dyskusji na następnym spotkaniu.
Tego typu spotkania, będące miejscem wymiany uwag i doświadczeń związanych z pracą konsultantów w różnych regionach świata, przyczyniają się do zwiększenia ich wiedzy, efektywności i profesjonalizmu pracy.
Źródło: inf. własna