Wczoraj wybraliśmy się do Poznania, by wziąć udział w tamtejszym spotkaniu TechKlubu. Warszawa pożegnała nas siarczystą ulewą, ale kilka godzin później Poznań powitał upalnym latem. Ruszyliśmy więc w stronę miejsca spotkania, by posłuchać o reklamach Google!
Poznański TechKlub spotyka się niemalże w ścisłym centrum miasta, w urokliwym lokalu o wdzięcznej nazwie
Nowa Czytelnia przy ulicy
Święty Marcin (ta nazwa sprawiła nam nie lada zagwozdkę - zachodziliśmy w głowę, czemu nie „Świętego Marcina”; dla ciekawskich odpowiedź
TUTAJ). Byliśmy na miejscu chwilę przed czasem, więc wygodnie rozlokowaliśmy się na siedzisku zrobionym z palet drewnianych i ucięliśmy bardzo miłą pogawędkę z organizatorką TechKlubu, Anną Makowską.
Kilka minut przed godziną rozpoczęcia zaczęli schodzić się pierwsi uczestnicy. Przedstawiciele organizacji pozarządowych, ale i młodzi biznesmeni, właściciele firm, marketingowcy - wszakże tematyka jak najbardziej skierowana do bardzo szerokiego grona odbiorców! Pojawił się również prelegent, Krzysztof Wroński, certyfikowany trener
Google AdWords, który prowadzi szkolenia
m.in. na Akademii Google Partners, a jego agencja
Semhouse ma status
Partnera Google. To on miał zdradzić tajniki efektywnego wykorzystania możliwości, jakie daje największa na świecie sieć reklamowa.
Kwadrans po 18 sala była już pełna i można było rozpocząć spotkanie. Trzeba przyznać, że prelegent został wybrany nie przez przypadek. W sposobie prowadzenia prelekcji, kontakcie z uczestnikami oraz ogromie posiadanej wiedzy łatwo wywnioskować, że Krzysztof Wroński jest profesjonalnym trenerem w dziedzinie narzędzi Google i świetnie odnajduje się w wystąpieniach publicznych.
Sama prelekcja obfitowała w ciekawostki i przydatne informacje na temat dosyć złożonego narzędzia, jakim jest AdWords. Dla laików z pewnością było to bardzo wartościowe wprowadzenie do tematyki reklamy Google, ale i dla ludzi orientujących się w temacie znalazły się informacje, o których można było nie wiedzieć.
Wroński zwracał uwagę na to, by stale monitorować swoje reklamy, bo ślepe ufanie algorytmom nie sprawdzi się na dłuższą metę oraz by dobrze planować kampanie - słabe dopasowania to strata pieniędzy. Zaskoczył informacją o tym, że reklama na YouTube jest najmniej zagospodarowaną częścią Google, natomiast kosztuje niewiele i wystarczy mieć dobry pomysł, aby skutecznie z niej skorzystać. Tłumaczył, w jaki sposób AdWords zliczają konwersję, jak ją zwiększyć i jakie dane analizować, by polepszać swoje wyniki. Prelekcja trwała ponad 2 godziny, a więc uczestnicy otrzymali naprawdę solidną dawkę praktycznej i teoretycznej wiedzy!
Warto nadmienić, że w czasie przerwy rozlosowano też dwie wejściówki na
Sektor 3.0, który odbędzie się w dniach
18-19 maja w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
Potem pozostała przed nami już tylko nocna droga powrotna do Warszawy, ale to temat na zupełnie inną opowieść…
TechKluby są częścią programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności pn. Nowe Technologie Lokalnie, realizowanego przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.