Jak prawidłowo wypełnić ofertę do samorządu? Nad tym zagadnieniem pracowali uczestnicy szkolenia „ABC wypełniania i rozliczania ofert realizacji zadania publicznego dla przedstawicieli organizacji pozarządowych”, które odbyło się 13 kwietnia 2013 r. w Pleszewie.
Szkolenie zorganizowało Centrum Informacyjno-Doradcze z Pleszewa, działające przy Stowarzyszeniu Pomocy Rodzinom Zagrożonym, Osobom Niepełnosprawnym oraz Współpracy z Zagranicą.
Było ono odpowiedzią na potrzeby lokalnych organizacji pozarządowych, które chcą aplikować o środki do samorządu skutecznie- twierdzi Lucyna Roszak Koordynatorka CID w Pleszewie.
Program szkolenia obejmował szczegółowe omówienie oferty na realizację zadania publicznego. Uczestnicy szczególną uwagę zwrócili na część finansową, a zwłaszcza na wyliczanie pracy społecznej wolontariuszy.
Szkolenie prowadziła Bożena Kubacka- Pełnomocniczka ds. organizacji pozarządowych w Urzędzie Miasta w Jarocinie.
Uczestnicy spotkania mieli okazję odwiedzić Centrum Wspierania Inicjatyw Obywatelskich w Pleszewie, w którym szkolenie się odbyło.
Cała inicjatywa został zrealizowana w ramach Tygodnia Obywatelskiego w Pleszewie.
Projekt AKCELERATOR NGO jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Źródło: Stowarzyszenie Pomocy Rodzinom Zagrożonym, Osobom Niepełnosprawnym oraz Współpracy z Zagranicą