W dniach 25 listopada do 10 grudnia 2023 roku, Zespół ds. Ochrony Praw Kobiet, wspierany organizacyjnie przez Stowarzyszenie Inicjatywa Obywatelska Pro Civium (stopstygmatyzacji.pl), przeprowadził intensywną kampanię „Nara Przemocy” w ramach europejskiej inicjatywy Orange the World. Głównym celem projektu jest wspieranie i ochrona prawa do bezpieczeństwa kobiet.
16 Dni Przeciwdziałania Przemocy wobec Dziewcząt i Kobiet
W dniach od 25 listopada do 10 grudnia 2023 roku została przeprowadzona 16-dniowa kampania „Nara Przemocy”. Projekt został zrealizowany w ramach europejskiej kampanii społecznej Orange the World.
Zespół ds. Ochrony Praw Kobiet opublikował na Facebooku, Instagramie i Tik Toku 18 postów i 7 filmików. Materiały zostały opublikowane zarówno na polskich profilach oraz na ich odpowiednikach prowadzonych w języku ukraińskim. Posty informacyjne dotyczyły głównie przemocy fizycznej, psychicznej, seksualnej oraz ekonomicznej.
Podczas kampaniii zostały przedstawione statystyki dotyczące przemocy wobec kobiet, mężczyzn i dzieci. Zespół ds. Ochrony Praw Kobiet skupił się głównie na przekazaniu w jasny sposób gdzie szukać pomocy, gdy ten problem dotyka właśnie Ciebie oraz radził jak odejść z przemocowego związku. Podczas kampanii wypowiedziała się mec. Honorata Kruk z Wrocławia, która poparła działania całego Zespołu i powiedziała więcej o występowaniu tego zjawiska oczami adwokata.
Koniec kampanii przypadł na 10 grudnia 2023 roku - Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka. Tego dnia, kończąc kampanię, został opublikowany komentarz Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka w sprawie Magdaleny C., która dostała wyrok dożywotniego więzienia z możliwością zwolnienia warunkowego po 40 latach. Taka kara, co do której w praktyce nie można ubiegać się o warunkowe przedterminowe zwolnienie, negatywnie wpływa na resocjalizację osób skazanych oraz stanowi upokarzające i nieludzkie traktowanie, czyli naruszenie art. 3 Europejskiej Konwencji Praw Człowieka.
Posty Zespołu ds. Ochrony Praw Kobiet dotarły do 1294 osób na Instagramie i zostały wyświetlone przez 5780 osób. Na Facebooku zobaczyło je 9780 osób, natomiast na TikToku zasięgi wyniosły 9821, a posty zostały wyświetlone aż 13 000 razy.
W projekt zaangażowali się wolontariusze oraz praktykanci należący do Stowarzyszenia Pro Civium.