Subiektywne oblicza miasta, czyli edukacyjne spacery dla warszawskiej młodzieży
Na wiosnę tego roku Fundacja „Dom Kultury” zaprosiła uczniów i nauczycieli liceów i gimnazjów do zwiedzania miasta z niecodziennej strony: subiektywnej perspektywy ludzi kultury i sztuki, którzy poprowadzili uczestników swoimi ścieżkami po stolicy.
Celem spacerów edukacyjnych jest przedstawienie młodzieży kulturalnego oblicza Warszawy, w różnych wymiarach – artystycznym, teatralnym, literackim, architektonicznym, historycznym.
Warszawa jest prezentowana przez znane osoby, działające na polu kultury i edukacji, wybitni artyści i zapaleni varsavianiści.
W szczegółach chodzi o:
– przybliżenie młodym mieszkańcom Warszawy jako europejskiego i światowego ośrodka kultury
– przedstawienie i przybliżenie stołecznych instytucji kulturalnych i ich oferty
– poznanie osobowości, świata wartości znanych i cenionych osób
– przedstawienie Warszawy jako miasta inspirującego pracujących tu twórców
– zapoznanie młodzieży ze specyfiką pracy artystycznej w różnych sferach działalności twórczej
– zapoznanie z charakterystycznymi i kultowymi obiektami Warszawy, miejscami legendarnymi i magicznymi, znanymi i nieznanymi.
Spacery trwają średnio półtorej do dwóch godzin zegarowych. Prowadzone są w dni powszednie, w ramach lekcji. Do tej pory wzięło w nich udział 750 uczniów i 30 nauczycieli z warszawskich szkół ponadpodstawowych. „Swoją” Warszawę pokazywali (alfabetycznie): Mamadou Diouf, Paweł Łoś, Radosław Piwowarski, Jacek Rozenek, Anna Rozenfeld.
Ze względu na to, że Spacery cieszyły się wielkim zainteresowaniem, zarówno uczestników, jak i prowadzących, Fundacja „Dom Kultury” planuje kontynuację projektu w nowym roku szkolnym.
Projekt „Subiektywne oblicza miasta” realizowany jest przez Fundację „Dom Kultury” i współfinansowany przez Urząd m.st. Warszawy – Biuro Kultury.
Źródło: Fundacja "Dom Kultury"