W jaki sposób najlepiej jest gromadzić fundusze na rozwój organizacji pozarządowych przy wykorzystaniu social media? Zapraszamy do zapoznania się z tekstem Nonprofit Tech for Good.
Moment stworzenia wszechstronnej strategii gromadzenia środków z social media dla Twojej organizacji, to jeden z pierwszych kroków, które należy podjąć aby odnieść sukces w social media. Proces określania Twoich celów i priorytetów będzie koncentrował się na łączeniu komunikacji i ludzi odpowiedzialnych za gromadzenie funduszy oraz motywował pracowników wyższych szczebli aby z tej „koalicji” stworzyć inwestycję długoterminową. Twój plan powinien być prosty i elastyczny. Social i mobile media zmieniają się w tej chwili tak dynamicznie, iż założenia je obejmujące przestają być już aktualne po roku. Aby pomóc Ci w przedsięwzięciu, poniżej znajdziesz czterostopniowy proces dla tworzenia planu strategii, który da się łatwo poprawić, a jednocześnie na nim pracować i pchać Twój NGO naprzód.
Krok 1: Przeprowadź audyt o zbieraniu funduszy i komunikacji online.
Audyt o zbieraniu funduszy i komunikacji online jest przeglądem Twoich wszystkich komunikacji internetowych oraz systemów gromadzenia funduszy i powinien zostać przeprowadzony przez osobę, która będzie odpowiadała za jego przygotowanie i implementację planu strategii. Audyt musi być bardzo szczegółowy i można go przygotować w tydzień. Proces przeglądania obecnych systemów/działów da Ci możliwość sprawdzenia, który z nich w danej chwili realnie nadaje się do wprowadzenia Twojego planu, a który będzie musiał zostać przełożony na kolejny rok. Rozpocznij od stworzenia listy komunikacji online i systemów zbierania funduszy, tylko do wglądu, a następnie dokument, który wylicza wszystkie systemy i wymienia zalety i wady każdego.
Celem przeprowadzenia audytu jest lepsze zrozumienie Twoich potrzeb. Nie traktuj tego, jako listę obowiązków, ale raczej jako proces, który pomoże konceptualizować zarówno priorytety długo-, jak i krótkoterminowe. Nie czuj się przerażony, gdy okaże się, że większość, jeśli nie wszystkie systemy, będą wymagały jakiegoś ulepszenia. Bez względu na przepustowość Twojego NGO, przy założeniu, że masz zorganizowane i przejrzyste zrozumienie Twoich potrzeb – postęp w końcu nadejdzie.
Krok 2: Stwórz plan strategii na zbieranie funduszy z social media.
Po zakończeniu audytu dla komunikacji online i zbierania funduszy, oraz po lepszym zrozumieniu swoich możliwości w kwestii zbierania funduszy poprzez social media, poświęć cztery do sześciu tygodni, aby rozpisać plan strategii, stworzyć budżet i system mierzenia, ewaluacji i raportowania odniesionych sukcesów.
Źródło: Technologie.ngo.pl