Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
ngo.pl używa plików cookies, żeby ułatwić Ci korzystanie z serwisuTen komunikat zniknie przy Twojej następnej wizycie.
Dowiedz się więcej o plikach cookies
"Dobre działania nie wypromują się same" - takie przeświadczenie towarzyszyło uczestnikom warsztatu PR realizowanego w ramach "Śląskiej Sieci 3 sektora", skupiającej organizacje pozarządowe będące ekspertami dla środowiska zewnętrznego oraz swoistym "reflektorem" naświetlającym ważne społecznie problemy i możliwości ich rozwiązań. Traktowanie NGO jako partnerów do współpracy możliwe jest m.in. dzięki ich widoczności. Tego uczyli się w Katowicach.
Rozszyfrowanie tajemniczo brzmiącej nazwy warsztatu "ABC PR w NGO" nie stanowiło problemu dla tych, którzy przybyli w minioną sobotę do Inkubatora Społecznej Aktywności w Katowicach. Na spotkaniu gościliśmy reprezentacje organizacji pozarządowych z województwa śląskiego. Projekt "Śląska Sieć 3 sektora", w ramach którego zorganizowano warsztat, pozwala poznać organizacje pozarządowe z regionu pokazując, w jak różnych dziedzinach działają. I tym razem byliśmy zaskoczeni obszarami oddziaływania - mieliśmy okazję współpracować m.in. z przedstawicielami NGO spółdzielni mieszkaniowej, popularyzatorami nauki w atrakcyjnej, bo doświadczalnej formie, a także gościć reprezentantkę fundacji, której znakiem rozpoznawczym jest czerwony nos. Brzmi intrygująco? Tak właśnie działają śląskie organizacje! Jako, że jednym z założeń sieci jest wymiana doświadczeń, z przyjemnością słuchaliśmy refleksji uczestników dotyczących podejmowanych do tej pory działań promocyjnych. Dodatkowym plusem spotkania było zróżnicowane doświadczenie organizacji w kwestiach PR - "weterani NGO" opowiadali o swoich mechanizmach współpracy ze środowiskiem zewnętrznym, czemu organizacje młode lub dopiero powstające przysłuchiwały się z uwagą.
Reklama
Dzięki doświadczeniu prowadzącej warsztat, Beacie Matuszek z rybnickiego Forum Organizacji Pozarządowych Subregionu Zachodniego, zebrani poznali ogólne zasady przygotowywania informacji prasowej czy zalety prowadzenia działań promocyjnych w internecie. Interesujące były informacje na temat różnych możliwości technologicznych, usprawniających pracę przy promocji NGO. Nie zabrakło refleksji i dyskusji dotyczących tego, w jakim stopniu w realizacji strategii PR istotne jest podejście biznesowe, a nie proszące: "W innych krajach NGO są traktowane jak przedsiębiorstwa, biznesy" - mówili uczestnicy. To prawda, ważne jest, by organizacje podchodziły profesjonalnie i konkretnie w relacjach ze środowiskiem, pokazując się jako równorzędny partner do współpracy. Nie bez przyczyny dłuższą chwilę poświęcono relacjom organizacji z mediami i problemowi niezrozumienia trzeciego sektora przez przedstawicieli czwartej władzy - kluczowym jest wzajemne poznanie się i uświadamianie, czego można spodziewać się po organizacjach pozarządowych, które chcą współpracować nakreślając ważne społeczne obszary i występując jako eksperci w swoich dziedzinach.
Obecność organizacji z różnych zakątków województwa śląskiego pokazała, że NGO rozumieją potrzebę zgłębiania wiedzy dotyczącej promocji i jej istoty dla efektywnego funkcjonowania na rynku. Konkluzją warsztatu było przeświadczenie zebranych, że dobre działania nie wypromują się same. Z radością przyjęliśmy fakt, że po raz kolejny założenia sieci jako formy jednoczenia organizacji pozarządowych, znalazły swe odzwierciedlenie w postawach zebranych na warsztacie. "Wydaje mi się, że bardzo dobrze byśmy się komponowali, ponieważ mamy podobne cele" - podsumowuje jedna z uczestniczek spotkania, mówiąc o działaniach organizacji, której przedstawicielstwo poznała podczas warsztatu. O to właśnie chodzi - razem często znaczy lepiej!
Projekt "Śląska Sieć 3 sektora" współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ten tekst został nadesłany do portalu. Redakcja ngo.pl nie jest jego autorem.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.