Jeśli interesuje was, jak informacja oddziałuje na nas w social mediach i jak korzystają na tym reklamodawcy, to zapraszamy do lektury.
Platformy social mediowe ciągle się rozwijają. Dla niektórych są one narzędziami do zarabiania pieniędzy, a dla innych stronami, na których mogą śledzić swoich znajomych i nawiązywać z nimi szybki kontakt. Jednak niezaprzeczalne jest to, że każdy, kto posiada konto w social mediach, czerpie z niego informacje o świecie i bieżących wydarzeniach.
Nieważne, czy lubimy jakieś strony newsowe, nawet jeśli na Facebooku śledzimy tylko posty swoich znajomych, to i tak czerpiemy z nich informacje, co dzieje się w kraju i na świecie. Z badań wynika, że Facebook jest głównym medium, z którego dowiadujemy się o ciekawych dla nas informacjach.
Większość ludzi nie traktuje social mediów tylko jako platformy społecznościowe, my szukamy na nich głównie informacji, która nas zainteresuje. Najlepsze jest to, że nie decydujemy o tym, co zobaczymy na tablicy. Facebook obserwuje nasze kliknięcia w posty oraz strony i sam dobiera treści, które jego zdaniem powinny nas zainteresować. Dlatego właśnie reklama na takich platformach jest tak skuteczna, ponieważ gdy klikniemy w informacje np. na temat książki, to potem na naszej tablicy będą znajdowały się posty sponsorowane przez księgarnie.
Z Twitterem miało być podobnie. Ludzie mieli mieć dostęp do bieżących wydarzeń w tej samej chwili kiedy została opublikowana informacja. Pomysł jest niezmienny, ale niestety przestaje on działać, ponieważ platforma przeżywa poważny kryzys, gdyż nie odnotowuje wzrostów użytkowników. Skutki są proste: im mniej osób jest zalogowanych do Twittera, tym mniej czerpie z niego informacje i przestaje on być atrakcyjną stroną reklamową.
Ciekawie jednak prezentuje się tutaj Snapchat. Jest to stosunkowo młoda aplikacja, a jej działania są bardzo prężne. Niby nie kojarzy się z dostępem do wydarzeń ze świata, ale coraz więcej wielkich korporacji zaczyna się przekonywać do jej fenomenu i zakładać na niej profile. Followując strony typu TVN24 czy CNN możemy dostać najświeższe informacje w formie filmiku. Biznes reklamowy na tej platformie też rozwija się w zaskakującym tempie. Firmy i korporacje lubią przedstawiać tam swoje nowe produkty co w niesamowity sposób odbija się na sprzedaży.
Jak takie social mediowe narzędzia mogą pomóc organizacjom pozarządowym? To właśnie w nich NGO mają szanse na bardzo tanią lub nawet darmową reklamę. Założenie profilu na którejś z tych platform nic nie kosztuje, a dzięki nim możemy bardzo wiele zyskać. Działanie na nich powoduje, że nasza inicjatywa dociera do nieograniczonej ilości osób, w szczególności młodych. Dlatego nie bójmy się nowych rozwiązań, bo to właśnie one kształtują nowoczesny marketing.
Źródło: Technologie.ngo.pl