Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Publicystyka
Rz. Zmarła Anita Roddic - założycielka The Body Shop
Magda Dobranowska-Wittels, ngo.pl (opr.)
Rzeczpospolita przybliża sylwetkę zmarłej nagle, w wieku 64 lat, Anity Roddick - kontrowersyjnej założycielki The Body Shop, wspierającej organizacje walczące o prawa człowieka, ekologiczne, feministyczne.
Anita Roddick pierwsza wprowadziła na masowy rynek produkty
wytwarzane z poszanowaniem praw lokalnych społeczności czy
środowiska. Mówiła o sprawiedliwym handlu (fair trade), zanim
jeszcze towary z tym logo zrobiły karierę w krajach zachodniej
Europy. Na tych właśnie hasłach zbudowała popularną markę Body
Shop. W ubiegłym roku notowane na giełdzie imperium, w którym
rodzina Roddick miała 30 procent udziałów - zostało sprzedane
kosmetycznemu gigantowi L'Oreal za 652 miliony funtów.
Dla jednych była ikoną etycznie prowadzonego biznesu, inni atakowali ją za komercjalizację Body Shopu.
Anita Roddick nazwana została przez jedną z brytyjskich gazet Matką Teresą kapitalizmu. Dawała miliony funtów organizacjom walczącym o prawa człowieka, ekologicznych, feministycznych. Prowadziła m.in. kampanie przeciwko naftowemu gigantowi Shell, gdy ten za bezcen przejmował od nigeryjskich rolników ziemię, na której odkryto złoża ropy. Dzięki niej o sprawie dowiedziała się społeczność międzynarodowa. Po wizycie w rumuńskim sierocińcu utworzyła fundację "Dzieci na krawędzi". Jej zadaniem była pomoc dzieciom w Europie Wschodniej i na Bałkanach dotkniętym przez wojenne konflikty, kalectwo czy zarażonym HIV. Była współzałożycielką magazynu przygotowywanego przez brytyjskich bezdomnych "Big Issue". Walczyła o ochronę brazylijskich lasów tropikalnych, wielorybów, z zanieczyszczaniem Morza Północnego. Organizowała też protesty przeciwko testowaniu produktów przemysłowych na zwierzętach.
Więcej: "Zielona lady z włoskim temperamentem", Aleksandra Biały, Rzeczpospolita, 14 września 2007, http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_070914/ekonomia/ekonomia_a_24.html
Dla jednych była ikoną etycznie prowadzonego biznesu, inni atakowali ją za komercjalizację Body Shopu.
Anita Roddick nazwana została przez jedną z brytyjskich gazet Matką Teresą kapitalizmu. Dawała miliony funtów organizacjom walczącym o prawa człowieka, ekologicznych, feministycznych. Prowadziła m.in. kampanie przeciwko naftowemu gigantowi Shell, gdy ten za bezcen przejmował od nigeryjskich rolników ziemię, na której odkryto złoża ropy. Dzięki niej o sprawie dowiedziała się społeczność międzynarodowa. Po wizycie w rumuńskim sierocińcu utworzyła fundację "Dzieci na krawędzi". Jej zadaniem była pomoc dzieciom w Europie Wschodniej i na Bałkanach dotkniętym przez wojenne konflikty, kalectwo czy zarażonym HIV. Była współzałożycielką magazynu przygotowywanego przez brytyjskich bezdomnych "Big Issue". Walczyła o ochronę brazylijskich lasów tropikalnych, wielorybów, z zanieczyszczaniem Morza Północnego. Organizowała też protesty przeciwko testowaniu produktów przemysłowych na zwierzętach.
Więcej: "Zielona lady z włoskim temperamentem", Aleksandra Biały, Rzeczpospolita, 14 września 2007, http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_070914/ekonomia/ekonomia_a_24.html
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.