Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Publicystyka
Rz. Podrabiane towary można przekazać ubogim tylko za zgodą właściciela marki
Anna Krajewska
Po interpelacji poselskiej dotyczącej problemów z przekazywaniem instytucjom charytatywnym podrabianej odzieży i obuwia zatrzymywanych przez służby celne (o czym pisaliśmy dwa miesiące temu) Ministerstwo Finansów przedstawiło stanowisko, w którym podtrzymuje dotychczasową praktykę.
Jest ona regulowana przepisami unijnego rozporządzenia 1383/2003
oraz rozporządzenia w sprawie rozciągnięcia stosowania przepisów
ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (DzU z 2002 r.
nr 50, poz.449).
Regulacje te stanowią, że nieodpłatne przekazanie podrabianego towaru może nastąpić, jeżeli właściciel znaku towarowego wyrazi na to zgodę lub jeżeli obdarowany zobowiąże się do usunięcia logo firmy z towaru, przy czym wystarczy spełnienie tylko jednego z tych warunków (z zastrzeżeniem, że przekazanie towaru ma nastąpić w taki sposób, by nie wyrządzić szkody uprawnionemu ze znaku towarowego). Nadal więc służby celne i skarbowe zwracać się będą do firm o zgodę na przekazanie podrabianej odzieży - a w razie braku takiej zgody niszczyć podrabiane towary.
Regulacje te stanowią, że nieodpłatne przekazanie podrabianego towaru może nastąpić, jeżeli właściciel znaku towarowego wyrazi na to zgodę lub jeżeli obdarowany zobowiąże się do usunięcia logo firmy z towaru, przy czym wystarczy spełnienie tylko jednego z tych warunków (z zastrzeżeniem, że przekazanie towaru ma nastąpić w taki sposób, by nie wyrządzić szkody uprawnionemu ze znaku towarowego). Nadal więc służby celne i skarbowe zwracać się będą do firm o zgodę na przekazanie podrabianej odzieży - a w razie braku takiej zgody niszczyć podrabiane towary.
Źródło: Rzeczpospolita
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.