Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Modę na ekotorby wprowadzają w Polsce od lat organizacje ekologiczne, instytucje państwowe i zaangażowane w ochronę środowiska firmy prywatne. Ostatnio robią to jednak dużo częściej i z dużo większym skutkiem.
Tylko w czerwcu odbyły się dwie ogólnopolskie kampanie promujące
ekologiczną siatkę. Podczas nagłośnionego medialnie wernisażu
fotografii "Ekologia w obiektywie" firma Bayer przedstawiła lnianą
torbę zaprojektowaną przez Odzieżowe Pole. Z torbą paradowały przed
obiektywami fotoreporterów zaangażowani w akcję Lidia Popiel,
Marcin Prokop, Joanna Racewicz, Piotr Adamczyk, Artur Barciś.
Podczas Letniej Gali Business Centre Club toruńska firma Gam
promowała trend na ekologiczne torby wielorazowe. Pokazywano je też
na wielkoformatowych billboardach w całej Polsce. To siatki
wykonane z polipropylenu - który po oczyszczeniu i przetworzeniu na
granulat może być ponownie wykorzystywany.
Pierwszą w Polsce kampanię Dobra Torba przeprowadzał przed czterema laty Związek Stowarzyszeń Zielona Sieć. Rozprowadzali bawełniane siatki, przekonując, że ładniejsza torba sprana niż nowa plastikowa. W propagowaniu idei pomagały niektóre firmy prywatne, rozdając całkiem ładne siatki klientom jako swój reklamowy gadżet.
W problem trudnych do utylizacji śmieci angażują się powoli także niektóre sklepy spożywcze - szczególnie delikatesy. Sprzedają torby płócienne z długim uchem i własnym logo. Tak robi sieć Piotr i Paweł, Lewiatan i Bomi.
Więcej: "Lepsza stara sprana niż nowa plastikowa", Monika Janusz-Lorkowska, Rzeczpospolita, 8 sierpnia 2007, http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/styl_zycia_070808/styl_zycia_a_1.html
Pierwszą w Polsce kampanię Dobra Torba przeprowadzał przed czterema laty Związek Stowarzyszeń Zielona Sieć. Rozprowadzali bawełniane siatki, przekonując, że ładniejsza torba sprana niż nowa plastikowa. W propagowaniu idei pomagały niektóre firmy prywatne, rozdając całkiem ładne siatki klientom jako swój reklamowy gadżet.
W problem trudnych do utylizacji śmieci angażują się powoli także niektóre sklepy spożywcze - szczególnie delikatesy. Sprzedają torby płócienne z długim uchem i własnym logo. Tak robi sieć Piotr i Paweł, Lewiatan i Bomi.
Więcej: "Lepsza stara sprana niż nowa plastikowa", Monika Janusz-Lorkowska, Rzeczpospolita, 8 sierpnia 2007, http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/styl_zycia_070808/styl_zycia_a_1.html
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.