Newsletter to nie tylko prosty mail. To sposób na kampanię marketingową i komunikację z partnerami czy beneficjentami twojej organizacji. Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi do obsługi e-mailingu. Niektóre z nich są darmowe.
E-mail marketing, pospolicie nazywany często newsletterem, to jedna z najpopularniejszych form marketingu realizowanego za pomocą nowych technologii. E-mail marketing to również znakomite narzędzie służące komunikacji z naszymi odbiorcami. Jest to rozwiązanie uniwersalne i nadające się do wykorzystania zarówno w komercyjnej firmie, jak i organizacji non profit. Do tego e-mailing jest stosunkowo prosty w obsłudze.
Jak to działa?
E-mail marketing opiera się na wykorzystaniu poczty elektronicznej do masowego rozsyłania informacji mailowych na temat naszej działalności, czy informacji będących elementem zaplanowanej przez nas kampanii marketingowej organizacji. Oczywiście nie należy tego narzędzia mylić ze spamem. Newsletter powinny otrzymywać osoby, które sobie tego życzą i które zapisały się na naszą listę newsletterową albo w inny sposób wyrażają chęć otrzymywania od nas korespondencji.
Jednak żeby skutecznie obsługiwać taką wysyłkę, potrzebujemy specjalnego oprogramowania. Obecnie dostępne narzędzia w internecie pozwalają na kompleksowe zaplanowanie i zrealizowanie kampanii e-mail marketingowej. Co więcej, pozwalają mierzyć jej zasięg i skuteczność. Poszukując takich narzędzi można skorzystać z rodzimych polskich rozwiązań, bądź sięgnąć po pomysły zagraniczne. Wiele z tych narzędzi daje sporo możliwości realizacji kampanii za darmo. Niektóre wręcz są dedykowane dla NGO-sów. Zobacz nasze zestawienie i znajdź narzędzie w sam raz dla ciebie.
MailChimp
To zagraniczne narzędzie jest bardzo proste i intuicyjne w obsłudze. Świetnie integruje się ze stronami opartymi na WordPress. MailChimpa można używać w wersji darmowej do 2000 odbiorów. W pakiecie darmowym możemy wysłać w ciągu miesiąca do 12 tys. maili. To ciekawa propozycja zwłaszcza dla mniejszych organizacji, które nie mają wielu subskrybentów.
Mimo że obsługa jest po angielsku, nie będziecie mieć problemu z założeniem kampanii newsletterowej. Przez wszystkie etapy prowadzi nas przyjazna małpka. Dużym atutem tego narzędzia jest przyjazna i funkcjonalna szata graficzna. Również komponowanie grafiki na potrzeby newslettera jest bardzo przyjazne.
MailChimp oferuje wiele dopasowanych do różnych potrzeb i celów szablonów. Ich personalizacja odbywa się za pomocą prostego edytora. Oczywiście narzędzie pozwala na wykorzystanie w kampanii własnoręcznie przygotowanej grafiki. Program oferuje darmowe statystyki pokazujące skuteczność naszej kampanii. Podsumowując: jest to narzędzie tanie, przyjazne w obsłudze, a przy okazji dające spore możliwości tworzenia profesjonalnych kampanii.
Sare
To chyba jedna z największych polskich firm dostarczających narzędzia dla e-mail marketingu. Warto skorzystać z narzędzia w wersji testowej (za darmo), która oferuje raporty otwarć, kliknięć; realizację wysyłki weryfikującej; zaplanowanie wysyłki na dany dzień i godzinę; wykorzystanie gotowych szablonów realizacji ankiety. Darmowy pakiet testowy trwa 30 dni i pozwala na wysyłkę 2000 maili do 500 subskrybentów. To wystarczająco dużo, żeby zapoznać się z narzędziem.
Freshmail
To również jedno z bardziej popularnych narzędzi do e-mail marketingu w polskiej sieci. W ramach obsługi newslettera oferuje wiele użytecznych narzędzi. Na podkreślenie zasługuje rozbudowany edytor dający wiele możliwości tworzenia unikalnych szablonów. Dodatkowo FreshMail umożliwia szybki i przyjazny import kontaktów z posiadanej bazy adresów w plikach csv, xls lub Google Contacts i Basecamp.
Na uwagę również zasługuje szczegółowa analiza odbiorcy, która może wiele powiedzieć o jego upodobaniach i preferencjach. Program daje podgląd historii jego działań. Dowiesz się m.in. które wiadomości otwierał, w jakie linki klikał, czym się dzielił, a nawet gdzie przebywał oraz z jakiej aplikacji pocztowej najczęściej korzysta.
Dla osób mniej obeznanych z programowaniem cenna może okazać się funkcja pozwalająca wygenerować formularz z dowolną ilością pól. Wystarczy kilka kliknięć, aby formularz umieścić na stronie. Formularz automatycznie doda nowych odbiorców do bazy we FreshMailu. Firma oferuje dwa sposoby płatności: za wysłane maile – to dla osób rzadziej wysyłających, oraz usługę bez limitu, gdzie płaci się tylko za liczbę odbiorców. Co ważne narzędzie jest całkowicie darmowe przy miesięcznej wysyłce 2000 maili do 500 odbiorców.
JetMail
Z narzędzia chętnie korzystają media i duże firmy komercyjne. Ale jest ono dedykowane również dla mniejszych podmiotów. Zaletą JetMaila jest brak stałych abonamentów. Użytkownicy płacą tylko za wysłane wiadomości. Ceny zaczynają się już od 0,027 złotego. To ciekawa propozycja zwłaszcza dla organizacji planujących nieregularną wysyłkę mailingu.
Dzięki takiemu rozwiązaniu nie musimy utrzymywać i płacić za konto, którego możliwości nie wykorzystujemy. Narzędzie zawiera wiele praktycznych rozwiązań pozwalających szybko i skutecznie tworzyć kampanie, zarządzać bazami kontaktowymi oraz śledzić skuteczność mailingu na podstawie statystyk.
Mad Mimi
To narzędzie poleca prestiżowy portal technologiczny Mashable. Mad Mimi to bardzo prosty, a zarazem skuteczny system mailingowy. Posiada tylko jedną wadę – nie jest darmowy. Ale podstawowe pakiety zaczynają się już od 10 dolarów (czyli wysokość opłat nie przekracza 30 złotych miesięcznie).
Program daje się łatwo integrować ze stronami internetowymi oraz serwisami. Za Mad Mini przemawia szczególnie jakość graficzna newsletterów, które można przygotować dzięki narzędziu. System nie jest bardzo rozbudowany. Dzięki temu jest bardziej przyjazny dla użytkowników, którzy nie są profesjonalnymi marketingowcami i nie potrzebują bardzo mocno zaawansowanych narzędzi analitycznych.
Czytaj także:
Źródło: technologie.ngo.pl