20 listopada 2017 roku odbyło się robocze spotkanie, na którym przedstawiciele branży kreatywnej w następujących obszarach: grafika/ branding, architektura, architektura zieleni, projektowanie wnętrz, fotografia, wzornictwo przemysłowe oraz aktywiści działający na rzecz branży kreatywnej i przestrzeni miejskich dyskutowali o potrzebach, barierach i możliwych rozwiązaniach w zakresie rozwoju branży kreatywnej Lublina i regionu.
Praca warsztatowa pozwoliła na wyłonienie kilku obszarów, które mogą stać się podstawą do wyprowadzenia strategii rozwoju branży kreatywnej w Lublinie.
W zakresie potrzeb najbardziej wyróżniającymi się tematami były edukacja, promocja, a także współpraca (dzielenie się wiedzą i doświadczeniami pomiędzy różnymi środowiskami: nauką, projektami oraz biznesem), a także etyka w zakresie rozstrzygania przetargów.
W obszarze wizji miasta kreatywnego, pojawiła się idea aby Lublin stał się jest jako marka miasta kreatywnego – Lublin stolica wschodniego designu.
Więcej informacji na temat projektu:
Źródło: UM Lublin