Jak skutecznie promować działania w III sektorze? Jak zjednać sobie zwolenników, skąd czerpać inspiracje? To tylko niektóre pytania, na które odpowiedzi szukały organizacje pozarządowe podczas szkolenia w ramach łódzkiego inkubatora dla ngo.
Uczestnicy łódzkiego inkubatora, spotkali się po raz kolejny, tym razem, by wypracować pomysły na promocję swoich organizacji. Gdy na samym starcie grupa zgodnie uznała, iż promocja jest kluczem do budowy własnej wiarygodności, zdobywania zwolenników, a dzięki temu do efektywniejszej realizacji swoich działań i misji, rozpoczęto burzę mózgów.
Uczestnicy zastanawiali się jakie kampanie promocyjne utkwiły im w pamięci i dlaczego. Po wymianie pomysłów zauważono, że pamiętamy głównie wydarzenia pokazywane regularnie, opatrzonych wymyślnym hasłem, prostym – poruszającym wyobraźnie przekazem. Wiadomo było już, że w codziennej pracy będzie trzeba wykorzystać podobne metody by być widocznym. Pojawiło się jednak wiele wątpliwości. Okazało się, że na co dzień organizacje pozarządowe borykają się z szeregiem problemów oraz brakiem wiedzy, która uniemożliwia im skuteczna promocję.
Brak  wymiany informacji wewnątrz zespołu, lekceważenie relacji z  dziennikarzami, nieumiejętne komunikowanie o swoich działaniach, brak  widoczności w internecie -  to tylko kilka największych grzechów  ngo-sów, które zauważyli uczestnicy.Jakie kroki podjąć by tym  grzechom zapobiec? Pierwszy z postulatów – zadbajmy o nasza widoczność.  Zarówno w Internecie jak i środowisku lokalnym. Dbajmy o aktualizacje  naszej strony www, a jeśli jeszcze jej nie mamy, czym prędzej ją  załóżmy! Kiedy ten etap będziemy mieć za sobą, spróbujmy się pokazać za  pomocą innych portali społecznościowych (np. Youtube, Facebook, Flickr).  Dołóżmy wszelkich starań by na bieżąco informować o swoich działaniach  naszych partnerów oraz dziennikarzy (budujmy kapitał społeczny!). 
Piszmy  o sobie w sposób prosty i przejrzysty, tak by dziennikarz od razu  wiedział o co nam chodzi i miał ułatwione zadania kiedy będzie chciał  skorzystać z naszego materiału. Kolejny pomysł -  zaplanujmy podział  obowiązków w naszym zespole. Jednym z rozwiązań może być stworzenie  zespołu do spraw promocji i przyporządkowanie jego członkom konkretnych  zadań. Artykuły do prasy może tworzyć przecież osoba z „lekkim piórem”,  podczas gdy obsługę informacji w sieci możemy powierzyć komuś biegłemu w  nowych technologiach. W ten sposób promocja naszych działań przebiegać  może w sposób sprawny, płynny i zorganizowany.
Grupa miała jeszcze  wiele innych pomysłów, chętnie zaangażowała się w pracę i wymieniała  swoje doświadczenia. Ciekawostką była zastosowana podczas szkolenia  metoda Zing. Umożliwiała ona uczestnikom pracę na klawiaturach,  które rozdane zostały wśród członków grupy. Zapisywany pomysł  wyświetlał się na ekranie, dzięki czemu od razu był widoczny dla  wszystkich. Metoda ta przyspieszała znacznie pracę grupy i pozwalała na  szybkie zebranie pomysłów które pojawiały się podczas burzy mózgów. Szkolenie prowadzone było przez Inwestycje Społeczne sp.  z.o.o na zlecenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich  OPUS, w ramach projektu Łódzkie Centrum Organizacji Pozarządowych.
Szkolenie prowadzone było przez Inwestycje Społeczne sp.  z.o.o na zlecenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich  OPUS, w ramach projektu Łódzkie Centrum Organizacji Pozarządowych.
Projekt „Łódzkie Centrum organizacji Pozarządowych” jest realizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz budżetu Rzeczypospolitej Polskiej w ramach Funduszu dla Organizacji Pozarządowych, a także jest dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
 
 



Źródło: inf. własna lodzkie.ngo.pl