Polski oddział agencji Isobar zdobył dwa laury na festiwalu kreatywnym Young Guns 2014. Obie kampanie dotyczą problemów społecznych, jedną z nich jest opisywana już na naszych łamach kreacja „Photos for Life”.
„Tatuaże wolności” to projekt, który ma w założeniu ułatwić powrót do społeczeństwa byłym osadzonym. Autorzy kampanii założyli, by zastępować prymitywne i szpecące więzienne tatuaże artystycznymi formami, które będą akceptowane w społeczeństwie. Projekt miał związek z koncepcją tzw. twórczej resocjalizacji, która powstała w Wyższej Szkole Nauk Społecznych Pedagogium.
Z kolei „Photos for Life” jest pomysłem realizowanym we współpracy z Fundacją Rak’n’Roll, która zainwestowała w charytatywny bank zdjęć. Na zdjęciach znajdujących się na witrynie uwieczniani są podopieczni fundacji, którzy udowadniają, że walka z nowotworem nie musi oznaczać końca. Dochód ze sprzedaży zdjęć przeznaczany jest na statutowe działania fundacji.
Owe wyróżnienia zauważamy, ponieważ polskie działania zorientowane wokół trzeciego sektora i akcji mających przybliżyć idee społecznej pomocy nie od dziś dostrzegane są na arenie międzynarodowej. Duet Kozina i Kowalik był już wyróżniony na znaczących konkursach marketingowych – takich jak Cannes Lions czy Golden Drum. W obu wymienionych festiwalach laury przypadły za stworzenie kampanii „Bardzo dobre maniery”.
Źródło: Technologie.ngo.pl