Kilkadziesiąt polskich firm, z sektora dużych i małych przedsiębiorstw, zgłosiło swoje działania w ramach realizowanych partnerstw z organizacjami pozarządowymi, samorządami i instytucjami do konkursu European CSR Award Scheme. Inicjatywa ma na celu nagrodzenia partnerstw ustanowionych pomiędzy przedsiębiorstwem i co najmniej jednym pozabiznesowym interesariuszem.
Konkurs European CSR Award Scheme został zrealizowany w Polsce po raz pierwszy. Nasz kraj znalazł się w czołówce pod kątem ilości zgłoszeń do inicjatywy, zgłoszono 52 partnerstwa, 39 ze strony dużych firm, 13 z małych i średnich przedsiębiorstw. Prawie 65% zgłoszonych projektów posiadało trzech lub więcej partnerów. Najwięcej, 43% było zawiązane z partnerem społecznym, a aż 40% zgłoszeń było projektami edukacyjnymi, natomiast 17% partnerstw dotyczyło ochrony środowiska. Na kolejnych miejscach, pod kątem ilości zgłoszeń, znalazła się Słowacja, Czechy i Węgry.
Konkurs European CSR Award Scheme for Partnerships, Innovation and Impact (Europejskie Nagrody CSR na Rzecz Partnerstw, Innowacji i Wpływu) powstał, aby nagradzać partnerstwa pomiędzy przedsiębiorstwem i co najmniej jednym pozabiznesowym interesariuszem. Konkurs finansowany jest przez Komisję Europejską, a jego koordynacją na poziomie europejskim zajmują się organizacje CSR Europe i Business in the Community, kierując konsorcjum złożonym z 29 krajowych organizacji. W Polsce koordynuje go Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Patronat Honorowy nad konkursem objął Minister Pracy i Polityki Społecznej.
Dodatkowo, w tegorocznej edycji konkursu, przyznano wyróżnienia. Otrzymały je IQ Marketing za projekt „Zatrudnij ASA” realizowany w partnerstwie z Fundacją Synapsis, Danone Sp. z o.o. za projekt „Partnerstwo dla Zdrowia” realizowany w partnerstwie z Biedronką, Lubellą i Instytutem Matki i Dziecka, GlaxoSmithKline Poland za projekt „Mam haka na raka” realizowany w partnerstwie z Polską Unią Onkologii, Microsoft sp. z o.o. za projekt „Biblioteka – miejsce bezpiecznego Internetu” realizowany w partnerstwie z Fundacją Dzieci Niczyje, PwC za Program coachingowy dla liderów społecznych „Dwa sektory – jedna wizja” realizowany w partnerstwie ze Szkołą Liderów oraz UPC Polska Sp. z o.o. za projekt „Koalicja Cyfrowego Włączenia Generacji 50+” realizowany w partnerstwie z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce.
Zwycięzcy krajowi w każdej kategorii zostali wybrani na podstawie oceny pozytywnego wpływu, jaki ich wielostronne projekty wywarły zarówno na społeczeństwo, jak i środowisko biznesowe. Szczególnie punktowane były innowacyjne i zrównoważone inicjatywy, które dają możliwość skutecznego powielenia.
Źródło: Forum Odpowiedzialnego Biznesu