Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Gotowy jest środowiskowy model wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną, który powstał w ramach przedsięwzięcia "Lokalne zasoby, środowiskowe wsparcie”, zrealizowanego wspólnie przez Fundację Arkadia, Fundację Daj Szansę, Stowarzyszenie Subicere i Kujawsko-Pomorską Federację Organizacji Pozarządowych. Model to wynik pracy blisko 30-osobowego zespołu oraz konsultacji społecznych.
Przez ponad pięć mięsięcy (od listopada 2016) zespół, w którego aktywność zaangażowali się przedstawiciele powiatowych i gminnych samorządów, szkół, warsztatów terapii zajęciowej, zakładów aktywności zawodowej i organizacji działających środowiskowo pracował nad kilkoma zagadnieniami ważnymi dla wspierania osób z niepełnosprawnością intelektualną: jak je usamodzielniać, jak prowadzić wsparcie środowiskowe na rzecz tych osób, jak efektywnie edukować ich rodziny i jak połączyć doświadczenia publicznych i niepublicznych podmiotów wspierających (szerzej pisaliśmy na ten temat tutaj >>>). Wypracowany przez zespół pomysł trafił do konsultacji społecznych - w spotkaniach konsultacyjnych w pięciu miastach województwa uczestniczyło 75 osób. Uwagi od nich zebrane oraz propozycje zgłoszone przez serwis stacja-konsultacja.pl pozwoliły na wprowadzenie wielu ulepszeń i uszczegółowień w przygotowywanym modelu (więcej o konsultacjach przeczytasz tutaj >>>).
A teraz publikujemy model i zachęcamy do zapoznania się z jego treścią (pobierz >>>).
Projekt "Lokalne zasoby, środowiskowe wsparcie” był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Działanie 4.1 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój).
Ten tekst został nadesłany do portalu. Redakcja ngo.pl nie jest jego autorem.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.