Piotr Łysak, dyrektor zarządzający McCann Erickson, został wybrany prezesem polskiego oddziału Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy (IAA). Nowy prezes zapowiada, że zamierza odbudować nadwątlony ostatnimi czasy w oczach Polaków wizerunek branży komunikacji marketingowej.
Piotr Łysak na stanowisku szefa polskiego oddziału IAA zastąpi Pawła Kowalewskiego, prezesa agencji Communication Unlimited. Nowy prezes ma bogate międzynarodowe doświadczenie. Był koordynatorem sieci McCann w Afryce, a w naszej części Europy zarządzał biurami McCann Erickson kolejno w Bukareszcie, Belgradzie i Kijowie. Za jego kadencji rumuński oddział McCann został uznany za jeden z trzech najbardziej kreatywnych oddziałów w regionie EMEA, a w 2006 roku wybrano go najbardziej kreatywną agencją w Europie Środkowowschodniej. Piotr Łysak polskim McCannem dowodzi od dwóch lat. Ukończył studia psychologiczne i aktorskie na Uniwersytecie Alberty w Kanadzie, marketing i reklamę na Uniwersytecie Nowojorskim oraz studia MBA Uniwersytetu Calgary, realizowane przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie.
Nowy prezes Stowarzyszenia uważa, że agencje reklamowe zbyt często padają ofiarą własnej propagandy i że nie wyciągnęły wniosków z kryzysu 2009 roku.
„My wszyscy, pracujący w branży komunikacji marketingowej, ponosimy odpowiedzialność za jakość i innowacyjność reklamy w Polsce, a co za tym idzie za rosnący poziom irytacji Polaków reklamą. Polacy nie lubią, a często wręcz nienawidzą reklam. Jako nowy szef IAA zamierzam przypominać na każdym kroku jak wielką rolę opiniotwórczą, kulturotwórczą i społeczną ma reklama. My, jej twórcy musimy mieć świadomość tej odpowiedzialności” – mówi Łysak.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA) zostało założone w 1938 r. w Nowym Jorku. Obecnie ma niemal sto oddziałów na całym świecie. Oddziały IAA w poszczególnych państwach tworzą własne programy, promując odpowiedzialność reklamy i broniąc swobody komunikacji marketingowej. Polski oddział liczy sobie 18 lat. Celem Stowarzyszenia jest działalność na rzecz wszechstronnego rozwoju reklamy, podnoszenia standardów etycznych i zawodowych w tej dziedzinie oraz rozszerzenia swobody komunikowania się producentów i konsumentów.
Źródło: Grass- Roots