Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Przejrzysty projekt graficzny. Aktualne informacje. Interaktywność. Szybki dostęp. Czyli strona internetowa, którą warto mieć.
Przeglądając strony internetowe domów kultury z całej Polski rzadko można natrafić na nietypowe rozwiązania, które przyciągają wzrok. Strony są najczęściej nieciekawe graficznie, mało czytelne, wielokrotnie zdarza się, że nieaktualne. Galerie (od których, według specjalistów od internetu, ludzie często zaczynają oglądanie konkretnego portalu) zawierają zdjęcia z posiedzeń rady gminy, oficjalnych spotkań lub akademii. Wiele domów kultury strony internetowej czy bloga w ogóle nie posiada. Jednocześnie internet jest jednym z najskuteczniejszych sposobów docierania do młodych ludzi i może być świetnym i tanim sposobem promocji działań.
Na szczęście zdarzają się również bardzo ciekawe i inspirujące przykłady domów kultury, które wykorzystują strony www do budowania wizerunku i docierania do ludzi. Takim przykładem jest Sokołowski Ośrodek Kultury.
Wykorzystanie do celów promocyjnych zabawnego skrótu SOK jest ciekawym zabiegiem marketingowym. Dom kultury stworzył własne logo, które jest łatwo rozpoznawalne, przyciąga uwagę i mówi wiele o charakterze SOK-u i potencjalnych uczestnikach organizowanych tam działań. Przyciąga soczystymi kolorami.
Na stronie domu kultury uwagę przyciąga zdjęcie grupy roześmianych, swobodnych, otwartych młodych ludzi. To bezpośrednie zaproszenie dla młodzieży, pokazanie, że w SOK-u nie ma nudnych kółek zainteresowań czy przestarzałych form pracy. Zdjęcie sugeruje, że mają tam miejsce wydarzenia interesujące dla młodzieży, wykorzystywane są nowoczesne metody działań, że przychodzenie do domu kultury może być fajne i modne.
W zakładce „Aktualności” zamieszczono różową ramkę, która służy do zamówienia newslettera o wydarzeniach organizowanych w domu kultury. Na stronie dominują jasne, żywe kolory, wyświetlają się niewielkie banery, które informują o najbliższych akcjach. Strona jest przejrzysta, czytelna i estetyczna. Kilka dość prostych zabiegów sprawia, że ma się ochotę szukać tu różnych informacji, a dom kultury jest jednym z pierwszych miejsc, które chciałoby się odwiedzić w Sokołowie.
Tekst pochodzi z publikacji "ZOOM na domy kultury", wydanej przez Towarzystwo Inicjatyw Twórczych "ę", a podsumowującej realizację Projektu „ZOOM na domy kultury“. Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz budżetu Rzeczypospolitej Polskiej w ramach Funduszu dla Organizacji Pozarządowych oraz dzięki wsparciu Fundacji Batorego.
Źródło: Zoom na domy kultury
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.