Pierwsza na świecie aplikacja na smartfony ułatwiającą przejście na wegetarianizm
Fundacja Viva prezentuje pierwszą na świecie aplikację na smartfony ułatwiającą przejście na wegetarianizm z okazji Dnia Wegetarianizmu (1 października) i Dnia Zwierząt Hodowlanych (2 października).
Zostań Wege na 30 dni to rewolucyjna akcja, którą od 4 lat prowadzi Fundacja Viva. Jej wyjątkowość polega na tym, że uczestnicy (do dzisiaj już ponad 75 tys osób!) nie poprzestają na samej deklaracji wypróbowania diety wegetariańskiej, ale dzięki rejestracji za pomocą adresu emailowego otrzymują codziennie motywujące emaile. W każdej wiadomości znajdują się przepisy, ciekawostki o zwierzętach oraz informacje żywieniowe. Teraz czas wykorzystać telefony komórkowe żeby dotrzeć do jeszcze większej liczby osób!
Program dostarcza kompletnych informacji potrzebnych do wypróbowania diety wegetariańskiej przez miesiąc. Uczestnicy naszej akcji potwierdzają tezę, że wegetarianizmu obawiają się osoby, które nigdy go nie wypróbowały! Z pomocą programu wyeliminowanie z diety produktów zwierzęcych jest bardzo proste. Ostatniego dnia akcji zadajemy uczestnikom pytanie “czy chcą zostać przy diecie wegetariańskiej na dłużej” i ponad 76% z nich odpowiada twierdząco!
Zostań Wege na 30 dni to jedno z najskuteczniejszych narzędzi do zachęcania ludzi do wypróbowania diety wegetariańskiej! Pokazy filmów, ulotki, happeningi - wszystkie te aktywności są ważne i Fundacja Viva je prowadzi ale program ma ogromną przewagę - pozwala nam mierzyć skuteczność promocji diety, sprawdzać co dla osób przechodzących na wegetarianizm jest najważniejsze, co najbardziej zachęca, a co jest największa barierą. Dlatego od dłuższego czasu - jeśli chodzi o działania propagujące wegetarianizm - skupiamy się właśnie na promocji tego programu.
Program został opracowany i nazwany w taki sposób żeby “miękko” zachęcał osoby odżywiające się tradycyjnie do wypróbowania diety bez produktów pochodzenia zwierzęcego. Stąd 30 dni - nawet najmniej postępowi lekarze (których nadal niestety jest wielu) nie zakwestionują możliwości obycia się bez mięsa przez miesiąc.
Określenie “Wege” - jest szersze i łatwiejsze do przyjęcia niż “wegetarianizm” czy “weganizm” - nie ustawia poprzeczki za wysoko już na samym wejściu do programu. Już po dołączeniu statystyki pokazują, że większość osób decyduje się na pozostanie przy diecie z programu (de facto wegańskiej) nawet po jego zakończeniu! To działa!
Teraz czas na aplikację! Wiele osób coraz rzadziej korzysta z emaila i komputera. Zamiast tego używają prawie przez cała dobę telefonu komórkowego. Szczególnie młodsze osoby, a do takich chcemy również docierać - nigdy nie rozstają się z telefonem. Czy to nam się podoba czy nie - łatwiej będzie trafić do młodzieży dzięki aplikacji niż książkom czy filmom. Apkę reklamujemy tak jak dotychczasowy program, który okazał się sukcesem - poprzez grafiki i filmy zamieszczane w serwisach społecznościowych.
Aplikacja wyświetla motywujące powiadomienia codziennie o wybranej przez użytkownika godzinie. Podobnie jak w dotychczasowej - emailowej - wersji wiadomości zawierają: przykładowe jadłospisy, informacje o odżywianiu, ciekawostki o zwierzętach, porady i wskazówki dla początkujących. Jest dostęp do archiwalnych wiadomości oraz kilka nowych funkcjonalności ułatwiających odnajdywanie usług i produktów gastronomicznych.
Zaczynamy od aplikacji na telefony z systemem android, który wykorzystuje 81% telefonów w Polsce ale przewidujemy pracę nad apką na pozostałe platformy w niedalekiej przyszłości. Chcemy żeby aplikacja była bezpłatna dla użytkowników - dlatego zorganizowaliśmy tę zbiórkę na portalu crowdundingowym. Szacujemy, że dzięki aplikacji dotrzemy do dodatkowych 5.000 osób rocznie!
Biorąc pod uwagę, że 76% uczestników chce zostać przy diecie wegetariańskiej po zakończeniu programu to oznacza wiele oszczędzonych zwierzęcych żyć!
Dlaczego promocja diety bez składników pochodzenia zwierzęcego jest tak ważna? Na to pytanie odpowiada Cezary Wyszyński z Fundacji Viva:
“Tylko likwidując popyt na takie produkty jesteśmy w stanie zapobiec hodowaniu, transportowi i zabijaniu zwierząt . Nie ma co liczyć na to, że jakaś służba przypilnuje humanitarnych metod hodowania i zabijania zwierząt (jeśli takie w ogóle istnieją). Nie łudźmy się też, że to hodowcy będą się troszczyć o zwierzęta - pamiętajmy, że kierują się rachunkiem ekonomicznym a nie miłością do zwierząt. Chęć zysku jest w stanie wypaczyć każdą ideę i sprowadzić zwierzęta do roli produktów i maszyn, które na końcu zawsze trafią na rzeź.”
Badania sprzed 10 lat wskazywały, że w Polsce było 1% wegetarian, w 2013r ich liczba wzrosła już do 3,2%! Program Zostań Wege na 30 Dni i i pozostałe działania Fundacji Viva mają w tym olbrzymi udział!
Każda osoba pozostająca na diecie wegetariańskiej to w skali jej życia - kilka tysięcy mniej wyhodowanych i zabitych zwierząt! To nowy konsument wegetariańskich produktów, które dzięki coraz większemu zapotrzebowaniu będą coraz tańsze i bardziej dostępne!
Aplikacja jest dostępna w sklepie Google Play:
Źródło: Fundacja Viva