Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
28 maja 2007 r. – w obecności parlamentarzystów, przedstawicieli rządu i władz lokalnych, w Pułtusku zainaugurowało działalność drugie w Polsce e-Centrum Telepracy. Pierwsze takie innowacyjne rozwiązanie na rynku pracy powstało w Garwolinie.
E-Centra są fizycznym biurem, w którym pracownicy otrzymają biurko,
komputer, telefon, podłączenie do Internetu i będą mogli w
nienormowanych godzinach wykonywać konkretne prace dla pracodawcy z
siedzibą np. w innym mieście. Pracodawca do końca trwania projektu
(do marca 2008 r.) nie ponosi kosztów biurowych i sprzętu, na
którym pracuje jego pracownik. W trzech e-Centrach (Garwolin,
Pułtusk, Radom) zatrudnienie znajdzie 36 osób. E-Centra powstają w
ramach projektu ElaStan finansowanego ze środków Inicjatywy
Wspólnotowej EQUAL.
Celem projektu jest spopularyzowanie w Polsce nowoczesnych form elastycznego zatrudnienia i pomoc w postawieniu przez pracodawców pierwszych kroków na drodze racjonalizacji systemu pracy w ich firmach. W Polsce obecnie w systemie telepracy, która jest tańsza i rozwiązuje wiele barier np. mobilności, pracuje zaledwie 1%. ogółu osób zatrudnionych. Szacuje się, że przeniesienie pracownika do e-Centrum przynosi oszczędności dla pracodawcy sięgające min. 12 tys. zł rocznie. Średnio w krajach Unii Europejskiej 11%. zatrudnionych pracuje w tym systemie zdalnej pracy, np. z domu, w USA 30 proc., w Finlandii 17 proc. zatrudnionych. Upowszechnieniu telepracy ma służyć wpisanie zasad telepracy do kodeksu pracy. 23 maja 2007 r. w Sejmie odbyło się pierwsze czytanie nowelizacji ustawy.
Telepraca jest nie tylko dobrym rozwiązaniem np. dla osób niepełnosprawnych czy rodziców opiekujących się dziećmi, ale także w coraz większym stopniu skutecznym sposobem zatrudnienia specjalistów, których w danej dziedzinie brakuje w miejscu siedziby pracodawcy. Przykładowo w e-Centrach mogą być realizowane badania telefoniczne rynku, praca nad bazami danych, stworzenie i administrowanie stronami www, prowadzenie sekretariatu, obsługa księgowa czy tłumaczenia.
Projekt ElaStan jest realizowany przez partnerstwo instytucji różnych sektorów: firmę Procesy Inwestycyjne (administrator projektu), Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej, Instytut im. I. J. Paderewskiego, Towarzystwo Amicus, Badania Systemowe EnergSys, Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP), Stowarzyszenie Rozwoju Gmin i Miast Powiatu Garwolińskiego „Wspólnota Powiatowa”, Ośrodek Doskonalenia Kadr Technicznych Rady Stołecznej NOT, ITTI oraz Instytut Badań Strukturalnych.
Więcej informacji: www.elastan.pl, www.undp.org.pl, Jan Szczyciński, Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) w Polsce, tel. 022 576 81 89, jan.szczycinski@undp.org.
Celem projektu jest spopularyzowanie w Polsce nowoczesnych form elastycznego zatrudnienia i pomoc w postawieniu przez pracodawców pierwszych kroków na drodze racjonalizacji systemu pracy w ich firmach. W Polsce obecnie w systemie telepracy, która jest tańsza i rozwiązuje wiele barier np. mobilności, pracuje zaledwie 1%. ogółu osób zatrudnionych. Szacuje się, że przeniesienie pracownika do e-Centrum przynosi oszczędności dla pracodawcy sięgające min. 12 tys. zł rocznie. Średnio w krajach Unii Europejskiej 11%. zatrudnionych pracuje w tym systemie zdalnej pracy, np. z domu, w USA 30 proc., w Finlandii 17 proc. zatrudnionych. Upowszechnieniu telepracy ma służyć wpisanie zasad telepracy do kodeksu pracy. 23 maja 2007 r. w Sejmie odbyło się pierwsze czytanie nowelizacji ustawy.
Telepraca jest nie tylko dobrym rozwiązaniem np. dla osób niepełnosprawnych czy rodziców opiekujących się dziećmi, ale także w coraz większym stopniu skutecznym sposobem zatrudnienia specjalistów, których w danej dziedzinie brakuje w miejscu siedziby pracodawcy. Przykładowo w e-Centrach mogą być realizowane badania telefoniczne rynku, praca nad bazami danych, stworzenie i administrowanie stronami www, prowadzenie sekretariatu, obsługa księgowa czy tłumaczenia.
Projekt ElaStan jest realizowany przez partnerstwo instytucji różnych sektorów: firmę Procesy Inwestycyjne (administrator projektu), Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej, Instytut im. I. J. Paderewskiego, Towarzystwo Amicus, Badania Systemowe EnergSys, Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP), Stowarzyszenie Rozwoju Gmin i Miast Powiatu Garwolińskiego „Wspólnota Powiatowa”, Ośrodek Doskonalenia Kadr Technicznych Rady Stołecznej NOT, ITTI oraz Instytut Badań Strukturalnych.
Więcej informacji: www.elastan.pl, www.undp.org.pl, Jan Szczyciński, Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) w Polsce, tel. 022 576 81 89, jan.szczycinski@undp.org.
Źródło: UNDP
Ten tekst został nadesłany do portalu. Redakcja ngo.pl nie jest jego autorem.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.