Twitter jest świetną platformą do dzielenia się nowościami na temat naszej organizacji. Jeśli organizujemy nową akcję lub chcemy zwrócić uwagę na nurtujący nas problem, warto pokusić się o stworzenie konta firmowego stowarzyszenia czy fundacji.
W ostatnim czasie coraz więcej firm i organizacji zakłada konta na platformach społecznościowych. Można powiedzieć, że jeśli nie ma nas w social mediach, to tak jakbyśmy nie istnieli. Jednak czasami warto pokusić się o działalność na więcej niż jednej platformie społecznościowej. I tutaj warto założyć konto na Twitterze.
Wszyscy, którzy zaczynają swoją przygodę z tą aplikacją, mogą liczyć na ciepłe przyjęcie. Musimy tylko pamiętać, żeby regularnie i sumiennie prowadzić na niej założoną strategię i dopasować posty do grupy odbiorców.
Na początku naszej przygody z Twitterem musimy obserwować, jakie informacje trafiają do największego grona odbiorców. Śledźmy ilość lajków, retweetów i wyciągajmy wnioski, jakie posty są najbardziej popularne.
Nie dajmy się zamknąć w jednym modelu publikowania postów. Najgorzej jest, jeśli zaczniemy spamować tablice odbiorców na zasadzie "słupa ogłoszeniowego". Polega on na częstym publikowaniu informacji polegających na postowaniu linków do strony naszej organizacji. Strategia ta nie daje korzyści odbiorcy, a nawet denerwuje go, co może spowodować zaprzestanie obserwowania naszego profilu.
Próbujmy używać tej platformy jako komunikatora z odbiorcami. Wstawiajmy posty zachęcające do rozmowy o jakimś problemie. Pamiętajmy, żeby odpowiadać na komentarze i udostępniać posty innych użytkowników (oczywiście te, które w jakiś sposób łączą się z naszą działalnością).
Ważne jest także, aby nie traktować naszej publiczności zbyt oficjalnie. Niech posty będą przyjazne dla odbiorców. Nie używajmy formalnego języka, tylko zwracajmy się do nich jak do kompanów w rozmowie.
Pamiętajmy, że Twitter traktuje konta prywatne i firmowe w ten sam sposób. Mamy tu możliwość wyszukania osoby, która wspomniała w poście o naszej organizacji i nawiązać z nią konwersację.
A Wy na jakich portalach społecznościowych macie swoje profile? Czy Twitter sprawdza się w przypadku Waszej organizacji?
Czekamy na komentarze.
Źródło: technologie.ngo.pl