W Telewizji Polskiej pięć osób, a w Polskim Radio trzy osoby - Rada Działalności Pożytku Publicznego wybrała swych przedstawicieli do Komisji do spraw kampanii społecznych Telewizji Polskiej oraz do Zespołu opiniującego kampanie społeczne w Polskim Radio.
– Wybór nie był łatwy, swoje kandydatury, bardzo solidne, przesłało 40 osób – mówił Jan Jakub Wygnański, członek Rady Działalności Pożytku Publicznego, który brał udział w pracach zespołu oceniającego zgłoszenia. Zespół (w składzie: Krzysztof Balon, Jarosław Duda oraz Marek Borowski, który co prawda nie jest obecnie członkiem Rady, ale zajmował się tym tematem w poprzedniej kadencji) zdecydował o rekomendowaniu Radzie następujących kandydatów i kandydatek:
- do Komisji do spraw kampanii społecznych TVP: Małgorzaty Borowskiej (Stowarzyszenie Klon/Jawor), Weroniki Czyżewskiej (Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych), Pawła Prochenki (Fabryka Komunikacji Społecznej), Maliny Wieczorek (Dyrektor i Właściciel Agencji TELESCOPE), Marka Sokołowskiego (medioznawca, kierownik Katedry Socjologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie);
- do Zespołu opiniującego kampanie społeczne w Polskim Radio: Rafała Górskiego (Instytut Spraw Obywatelskich), Michała Rżysko (Centrum Myśli Jana Pawła II), Agnieszkę Ziętek (UMCS Lublin).
– Dokonując takiego wyboru dbaliśmy przede wszystkim o to, aby uniknąć konfliktu interesów – mówi Jakub Wygnański o kryteriach, którymi kierował się zespół. – Poza tym chcieliśmy wybrać osoby znające się na sektorze pozarządowym i kampaniach społecznych oraz takie, które miałyby kompetencje naukowe w tej dziedzinie.
Rada Działalności Pożytku Publicznego, podczas swego posiedzenia 20 września 2012 r., zaaprobowała proponowane przez zespół opiniujący osoby.
– Jednym z postulatów, który chcielibyśmy, aby nasi przedstawiciele wprowadzili do regulaminów prac komisji i zespołu opiniującego jest dwuetapowa procedura zgłaszania kampanii – mówi Wygnański. – Chodzi o to, aby organizacje miały możliwość przedstawiania najpierw tzw. storyboardów, czyli pomysłów na kampanie społeczne. I dopiero po ich wstępnej akceptacji przygotowywałyby spoty swojej kampanii.
W tej chwili nadawcy chcą oceniać już gotowe produkcje, a ich koszty są zaporowe dla mniejszych OPP. Nie stać ich na ponoszenie ryzyka finansowego związanego z wytworzeniem takiej kampanii, nie mając pewności, że zostanie ona przyjęta do emisji.
Praca w komisji TVP oraz zespole PR jest społeczna (media publiczne nie są skłonne, aby pokrywać nawet koszty dojazdów członków tych ciał). Spotkania odbywają się średnio raz w miesiącu.
Kandydaci RDPP zostali wybrani na 2 lata.
– Potem przyjrzymy się, jakie są efekty prac tych zespołów i naszych przedstawicieli – zapowiada Jakub Wygnański.
Pobierz
-
201209181741060507
801639_201209181741060507 ・38.72 kB
-
Zwracam się z uprzejmą prośbą o możliwie jak najszybszą publikację niniejszej informacji
804044_201209271022020718 ・38.72 kB
Źródło: inf. własna (ngo.pl)