Podczas konferencji "Mamy monopol na Innowacje", w czwartek 10 grudnia 2009 oficjalnie zakończył się trwający 16 miesięcy projekt Innowacyjni.com, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W projekcie wzięło udział 50 podmiotów, łącznie ponad 120 osób, przedstawicieli samorządów, firm i przedsiębiorstw, urzędów, organizacji oraz stowarzyszeń. W ramach projektu wydzielono 5 partnerstw.
Nadzór doradczy i merytoryczny prowadzony był przez partnerstwo regionalne (członkami byli m.in. Dolnośląski Związek Pracodawców, Agencja Rozwoju Innowacji). Do życia powołano także 4 partnerstwa lokalne - partnerstwo Ziemi Kłodzkiej, regionu legnicko-głogowskiego, wrocławskiego oraz wałbrzysko-świdnickiego. Zajmowały się one oddolnie problemami w ich regionie, tworząc projekty, które rywalizowały ze sobą o miano najlepszego.
Podczas konferencji wybrano projekt, który zostanie zgłoszony do otrzymania dotacji ze środków Unii Europejskiej. Jury uznało, za najlepszy i perspektywiczny, projekt wypracowany przez partnerstwo Ziemi Kłodzkiej. Zakłada on stworzenie jednej strategii (zamiast kilku realizowanych niezależnie i chaotycznie dotychczas) i marki Ziemi Kłodzkiej. – Obecnie promocja regionu jest rozstrzelona pod wieloma nazwami. Nie ma jednej, jednolitej nazwy, hasła i logo, które określałoby ten atrakcyjny turystycznie region – zaznaczył Radosław Pietuch, dyrektor Stowarzyszenia Gmin Ziemi Kłodzkiej. Wśród najważniejszych narzędzi promocji wymieniany jest jeden, wspólny portal informacyjno-promocyjny, dla wszystkich gmin z regionu.
Zatem jest to szansa dla wszystkich, którzy nie uczestniczyli dotąd w pracach przy projekcie, aby poznać problemy danego regionu. Jest także okazją do współpracy i kontaktów z przedstawicielami lokalnych samorządów, organizacji oraz przedsiębiorców. Znana na całym świecie dewiza głosi, że innowacyjne pomysły oraz korzystne rozwiązania rodzą się właśnie w partnerstwach.
Źródło: PUBLICON