Urząd m.st. Warszawy informuje, że 13 sierpnia 2012 r. wchodzi w życie procedura małograntowa - nowy tryb przyznawania, rozliczania i kontroli dotacji. Oferty złożone do tego dnia rozpatrywane są na dotychczasowych zasadach.
Co się zmienia?
Dla organizacji niewiele. Główną zmianą jest ocenianie ofert przez zespoły, działające przy konkretnych biurach i dzielnicach, do których swoich przedstawicieli wskazują komisje dialogu społecznego (KDS-y) lub dzielnicowe komisje dialogu społecznego (DKDS-y).
Takie zespoły powoływane są do oceny jednej oferty lub na cały rok kalendarzowy w danym biurze Urzędu m.st. Warszawy lub dzielnicy m.st. Warszawy. W skład zespołu wchodzą w równej liczbie urzędnicy i przedstawiciele organizacji pozarządowych, przy czym o liczebności urzędników decyduje konkretny dyrektor lub burmistrz. Przedstawicieli organizacji wskazuje w przeciągu siedmiu dni właściwy KDS (małe granty rozpatrywane w biurach) lub DKDS (małe granty oceniane w dzielnicach). Jeśli w dzielnicy nie działa DKDS, takich przedstawicieli wskazuje właściwy merytorycznie KDS. Może się zdarzyć, że przedstawiciele organizacji nie zostaną wyznaczeni albo zostaną wskazani w mniejszej liczbie. Wówczas w zespole są sami urzędnicy albo również przedstawiciele organizacji, ale jedynie w liczbie wskazanej przez KDS lub DKDS.
Organizacja składa ofertę małograntową do odpowiedniego biura Urzędu m.st. Warszawy lub dzielnicy m.st. Warszawy. Jeśli okaże się, że oferta powinna trafić do innego biura lub dzielnicy, urzędnicy ją sobie przekażą. Warto pamiętać o wcześniejszy sprawdzeniu, czy są dostępne środki finansowe na projekt, który organizacja chciałaby realizować przy pomocy środków finansowych m.st. Warszawy. Wystarczy zajrzeć na stronę internetową, aby przekonać się, czy w ogóle złożona oferta będzie miała szansę być rozpatrywana.
Urzędnicy mają, od momentu wpłynięcia do urzędu, trzy dni na sprawdzenie oferty pod względem formalnym. Jeśli oferta nie spełni wymagań formalnych, organizacja zostanie o tym powiadomiona i będzie mogła poprawić błędy i jeszcze raz złożyć ofertę.
Przez siedem dni oferta jest upubliczniona i wtedy każdy zainteresowany może zgłosić do niej uwagi. Następnie w przeciągu 10 dni dokonywana jest ocena celowości realizacji zadania. Decyzję w sprawie celowości podejmuje właściwy dyrektor (w przypadku biura) lub burmistrz (w przypadku dzielnicy), zapoznając się z rekomendacjami zespołu ds. oceny realizacji zadania publicznego oraz z uwagami zgłoszonymi przez zainteresowane osoby.
Jeśli zostanie uznane, że brak jest celowości realizacji określonego zadania publicznego, organizacja jest o tym informowana. Taka informacja jest przekazywana również do Pełnomocnika. W przypadku uznania celowości realizacji zadania, urzędnicy w ciągu 21 dni przygotowują projekt umowy realizacji zadania publicznego, który musi być zaakceptowany pod względem formalno-prawnym i kontrasygnowany księgowo.
Kontrola realizacji zadania i jego rozliczenie wygląda tak samo, jak w przypadku zadań zlecanych w trybie otwartego konkursu ofert.
Podstawowe informacje zamieszczone są na stronie poświęconej małym grantom.