W niedzielę zakończyła się kolejna edycja muzycznej uczty Heineken Open’er Festival. Poza potężną dawką wyśmienitych brzmień i rozmaitych aktywności zaserwowanych przez organizatorów, jak co roku, w specjalnie przygotowanej strefie zaprezentować mogły się wybrane organizacje pozarządowe.
Strefę NGO na Heineken Open’er Festival utworzono po raz pierwszy w 2006 roku. To specjalnie wyznaczone miejsce, w którym zaproszone przez Alter Art organizacje non-profit mogą bezpłatnie zaprezentować swoją działalność i przedstawić plany na najbliższą przyszłość. Ich wybór odbywa się na drodze konkursu, którego celem jest prezentacja interesujących organizacji pozarządowych podczas festiwalu oraz rozwój postaw obywatelskich i proekologicznych wśród jego uczestników.
W tym roku organizatorzy czekali na zgłoszenia do 30 stycznia. Z uwagi na ich rekordową liczbę, nie mogli niestety pozytywnie rozpatrzyć wszystkich wniosków i choć wiele z nich było naprawdę oryginalnych, to zaledwie wąska grupa przedstawicieli trzeciego sektora miała szansę wystawienia swojego stoiska.
Wśród tegorocznych reprezentantów sektora NGO znaleźli się:
1.Fundacja Dzieci Niczyje
- fundacja Mam Marzenie
- Fundacja Międzynarodowy Ruch Na Rzecz Zwierząt – Viva!
- Fundacja My Baobab
- Fundacja „Nie biorę, chcę normalnie zarabiać”
- Fundacja „Sprawni Inaczej”
- Inicjatywa Wolna Białoruś
- Polska Akcja Humanitarna
- Polska Sieć ds. Polityki Narkotykowej (Stowarzyszenie Pacjentów Substytucyjnych JUMP'93)
- Salezjański Wolontariat Misyjny „Młodzi Światu”
- Stowarzyszenie Amnesty International
- Stowarzyszenie Kampania Przeciw Homofobii, oddział Trójmiasto
- Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym ,,Jesteśmy Razem’’ >> 14. Stowarzyszenie Wspierania Onkologii UNICORN
- Stowarzyszenie Wybieram.pl
- Śremska Grupa Nieustannych Optymistów „Krówka Mała”
- Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta, koło gdańskie
- WWF Polska
- Żydowska Ogólnopolska Organizacja Młodzieżowa
–Myśląc o stoisku na festiwalu, co roku staramy się przede wszystkim uatrakcyjniać naszą ofertę, która ma przyciągać festiwalowiczów do odwiedzenia nas. Spory nacisk kładziemy na interaktywność. W tym roku zorganizowaliśmy na przykład konkurs na najlepszą potrawę wegetariańską przygotowaną na kempingu – mówi Czarek Wyszyński z Fundacji Międzynarodowy Ruch na rzecz Zwierząt Viva!, która już po raz czwarty wystawiała się w openerowskiej strefie NGO. – Inną formą zabawy, do której wciągnęliśmy odwiedzających nas gości była między innymi oryginalna ankieta, w której trzeba było odpowiedzieć na przykład na pytanie, który z wymienionych artystów występujących podczas tegorocznej edycji nie jest wegetarianinem. Zdaje się, że większość postawiła na Prodigy – dodaje. – Myślę, że na pewno dobrym sposobem na to, by mieć szansę zaprezentować się na festiwalu jest zaproszenie specjalnego gościa, na przykład polityka, czy jakieś innej publicznej osoby – podpowiada.
Również Jacek Charmast, przewodniczący Polskiej Sieci ds. Polityki Narkotykowej, wyrażał swoje zadowolenie, że Stowarzyszenie Pacjentów Substytucyjnych JUMP’93 miało okazję pokazać się na tegorocznej edycji Open’era. – Nasza obecność tutaj jest na pewno bardzo dobrą okazją do zwrócenia uwagi na ogromny problem narkomanii. Stoisko spotkało się z naprawdę dużym zainteresowaniem, co nie ukrywam, bardzo mnie cieszy – mówił.
Podobnie jak w ubiegłych latach zainteresowanie strefą NGO nie słabło przez wszystkie cztery dni trwania festiwalu, co po raz kolejny udowodniło, że muzyczne święto na lotnisku Babie Doły w Gdyni jest doskonałym miejscem do promocji działań III sektora. Warto zatem pomyśleć o przygotowaniu atrakcyjnego projektu, by móc znaleźć się tam za rok.
Źródło: inf. własna (ngo.pl)