Zaciągają kredyty w wirtualnym świecie i uruchamiają nowe linie produkcyjne, decydują o fuzjach oraz wydatkowaniu środków na promocję, a także inwestycje. Są dopiero uczniami liceum bądź technikum, a już doskonale orientują się w sposobach zarządzania firmą. Dzięki symulacji komputerowej JA Titan wiedzą, jakie konsekwencje niosą wybrane przez nich rozwiązania i są przygotowani na niespodziewane okoliczności.
Już 10 kwietnia młodzi przyszli menedżerowie będą walczyć o zwycięstwo w finale Ogólnopolskiego Konkursu Zarządzania Firmą JA Titan w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Z kolei 11 kwietnia drużynom, podczas „friendly game”, będą towarzyszyć wolontariusze ze świata biznesu. Będzie to doskonała okazja dla młodzieży do wzbogacenia swojej wiedzy i doświadczeń.
– Gra JA Titan jest komputerową symulacją procesów gospodarczych. Dzięki niej uczniowie mają możliwość poznania skutków swoich decyzji. Realizując różne scenariusze mogą przeanalizować różne warianty rozwoju firmy oraz radzenia sobie z problemami. Zdobywają wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania strategicznego, myślenia analitycznego, analizy finansowej. Jednym słowem, przekonują się jak to jest być menedżerem – mówi Danuta Romanowska, koordynator programu „Zarządzanie firmą”.
W tym roku konkurs JA Titan jest rozgrywany już po raz 21. W rozgrywkach weźmie udział 12 trzyosobowych drużyn z całej Polski, wyłonionych spośród aż 11 586 uczniów uczestniczących w programie.
Okazuje się też, że polscy uczniowie nie mają konkurencji w zarządzaniu firmą w Europie. Nasi wirtualni biznesmeni zajęli pierwsze i czwarte miejsce w ogólnoeuropejskim konkursie Virtual Bussines Challenge! To znaczne osiągnięcie w skali turnieju, w którym wzięło udział aż 514 drużyn z: Austrii, Belgii, Bułgarii, Estonii, Hiszpanii, Litwy, Łotwy, Mołdawii, Polski, Rumunii, Rosji i Serbii.
Od 2012 roku projekt realizowany jest dzięki finansowaniu MasterCard Europe, Oddział w Polsce. „Zarządzanie firmą” wspiera też Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych. Dzięki biegowi zorganizowanemu przez SEG możliwy był zakup licencji do gry. W trakcie IV Charytatywnego Biegu Rynku Kapitałowego prezesi i menedżerowie starali się pokonać jak najdłuższy dystans w jak najkrótszym czasie. W sumie uczestnicy „wybiegali” licencje do gry dla prawie pięciu tysięcy uczniów biorących udział w programie „Zarządzanie firmą”.
– Bardzo się cieszymy, że po raz kolejny możemy wspierać tak wartościowy projekt, który poprzez rywalizację i grę uczy młodych ludzi przedsiębiorczości i zarządzania firmą. Jestem przekonana, że tego typu inicjatywy przyniosą za kilka lat wymierne korzyści polskiej gospodarce - w postaci świetnie przygotowanych menedżerów i przedsiębiorców. Wszystkim uczestnikom tegorocznej rozgrywki życzymy powodzenia – podkreśla Luiza Derek, Business Leader, Marketing and PR Head w polskim oddziale MasterCard Europe.
Patronem honorowym wydarzenia jest Giełda Papierów Wartościowych.
Radio Kampus, Miesięcznik: Perspektywy, Portale: DlaMaturzysty.pl, DlaStudenta.pl, EduLider, Maturzaki