Najważniejsze narzędzia do obsługi portali społecznościowych (cz. 4 – Facebook Statystyki)
W poprzedniej części naszego cyklu opisaliśmy najważniejsze funkcje narzędzia Twitter Analytics oraz jego najważniejsze, ostatnie aktualizacje, dziś chcielibyśmy skoncentrować się na jego odpowiedniku dla Facebooka – Facebook Statystyki.
Statystyki nie są oddzielnym narzędziem, a po prostu, częścią Facebooka. Staje się ono automatycznie dostępne w momencie, w którym stworzycie swoją pierwszą stronę Waszej firmy, czy produktu na portalu społecznościowym. Dzięki statystykom tam zawartym, będziecie mieli pełen pogląd na wszystko, co dzieje się na Waszym profilu – od ilości wejść, przez kliknięcia „Lubię to”, zasięg, na danych demograficznych kończąc. Zebrane statystyki podzielone są na poszczególne sekcje, ich opis możecie znaleźć poniżej.
Podsumowanie
Choć nazwa sekcji może świadczyć o zbiorze finalnych statystyk z profilu, tak raczej ma więcej wspólnego z ogólnymi danymi w tym wypadku. Tutaj możecie sprawdzić m.in. ile osób polubiło Waszą stronę, jej zasięg, z którego urządzenia najwięcej było na nią wejść oraz tabelę - listę ostatnich postów z profilu wraz z garścią informacji o nich. Tutaj też znajduje się sekcja Strony do obserwowania, która umożliwia porównywanie wyników Twojej strony i postów z podobnymi stronami na Facebooku.
Polubienia
Tutaj możecie sprawdzić, które działania na profilu wywołują pozytywne reakcje użytkowników, dowiedzieć się więcej o swoich fanach i ich reakcjach na Twoją stronę oraz, na podstawie danych, podjąć decyzję, dotyczące najlepszych sposobów na kontaktowanie się z Waszymi odbiorcami. Dostępne statystyki to ilość polubień w różnych okresach czasu, jak i polubień netto (liczba nowych polubień minus liczba cofniętych) oraz miejsca, z których polubiono Wasz profil (np. reklamy).
Zasięg
W tej sekcji sprawdzicie, a jakże, zasięg swoich postów (ilość osób, które zobaczyły posty), zarówno zwykły, jak i ten płatny. Dzięki wykresowi ilustrującemu reakcje, komentarze i udostępnienia waszych materiałów istnieje szansa na podjęcie działań, które pozwolą Wam dotrzeć do większej grupy osób. Kolejne dwa wykresy to wykres ukryć, zgłoszeń jako spam, cofnięć polubieni oraz wykres zasięgu całkowitego, pokazujący użytkowników które odnotowały jakąkolwiek aktywność związaną z Twoją stroną, włącznie z Twoimi postami, postami na stronie opublikowanymi przez innych użytkowników, reklamami zachęcającymi do polubienia strony, wzmiankami i zameldowaniami.
Wyświetlenia strony i Działania na stronie
W tym miejscu, jak sama nazwa wskazuje, sprawdzicie dokładną ilość osób odwiedzających Wasz profil w dowolnym okresie czasu jej istnienia. Dowiecie się też, jakie są najpopularniejsze źródła, z których docierają do Was użytkownicy. Działania na stronie to miejsce, gdzie możecie dowiedzieć się co dokładnie użytkownicy na Waszym profilu robili. Działanie te, statystyki dzielą na:
- liczba kliknięć wskazówek dojazdu;
- liczba kliknięć numeru telefonu;
- liczba kliknięć przekierowujących do witryny;
- liczba kliknięć przycisku do wezwania do działania na stronie;
Posty i Filmy
Z tej sekcji możecie dowiedzieć więcej na temat tego, jak użytkownicy reagują na Wasze posty, co pozwoli Wam na tworzenie większej ilości, właściwych treści, które będą dla nich interesujące. Zobaczcie, jakie wyniki uzyskują konkretne posty i typy postów, aby w przyszłości skupić się na skutecznych rozwiązaniach. Sekcja filmy oferuje dwa wykresy – wyświetlenia filmu, czyli liczbę odtworzeń, ale tylko tych, które trwały przynajmniej 3 sekundy, oraz liczbę wyświetleń przekraczających 10 sekund. Jeśli film jest krótszy niż ten okres, to zostanie to uwzględnione, jeśli użytkownik oglądał go przez 97% jego długości.
Osoby
Tu znajdziecie dokładne statystyki dotyczące osób, które polubiły Waszą stronę. Poznacie ich płeć oraz kraj pochodzenia. Sekcja daje możliwość podziału wyświetlanych wykresów na Waszych fanów, Osoby, które wyświetliły stronę oraz osoby, które zareagowały. Dowiedzcie się więcej o ludziach, którzy stali się Waszymi fanami i biorą czynny udział na Waszym profilu. Zdobytą wiedzę możecie wykorzystać do poprawienia grupy docelowej odbiorców, a co za tym idzie, zwiększyć zasięg Waszej strony.
Źródło: Technologie.ngo.pl