Najważniejsze narzędzia do obsługi portali społecznościowych (cz. 2 - Tweetdeck)
W pierwszej części naszego cyklu skoncentrowaliśmy się na Bufferze i jego możliwościach. Dziś chcielibyśmy skoncentrować się na najlepszym, naszym zdaniem, narzędziu do obsługi Twittera – Tweetdeck’u.
Tweetdeck jest idealnym rozwiązaniem dla klientów indywidulanych, jak i biznesowych, którzy potrzebują wsparcia w organizacji prowadzonych przez siebie kilku, kilkunastu portali społecznościowych. Jego główną zaletą jest to, że teraz nie trzeba fizycznie przerzucać się między kolumnami, tak jak robi się to poprzez przeglądarkę, ponieważ można dodać dowolną ilość kolumn i ustawić je w wybrany przez siebie sposób. Najważniejsze funkcje Tweetdecka to:
Filtrowanie – opcja pozwalająca pozbyć się niechcianych aktualizacji statusów, ich autorów lub źródeł. Wystarczy na liście dodać np. wartość „#cośtam” aby informacja z tym hasztagiem nigdy nie pojawiła się w żadnym tweecie.
Planowanie postów – Jedną z kolumn można zadedykować planowanym na przyszłość tweetom. To bardzo przydatna funkcja, jeśli użytkownik wie, że nie będzie mógł korzystać z narzędzia w ciągu dnia.
Dodawanie postów do wielu kont – Tweetdeck wyraźnie zaznacza, z którego profilu wysyłane są posty, można wybrać dowolny z nich, lub opublikować jedną informację na wszystkich kontach.
Tweetdeck jest kompletnie darmowy, jedyne, co jest wymagane to posiadanie adresu email i hasła. Tak, wymagane jest oddzielne konto niż to wykorzystywane na Twitterze lub Facebooku. Gdy już przejdzie się ten krok pozostaje jedynie podpięcie pod konto na Tweetdecku swoich profili z w/w portali społecznościowych. Dodanie profili odbywa się poprzez ikonę śrubki widoczną w prawym górnym rogu.
Źródło: Technologie.ngo.pl