Kampania wyborcza wchodzi w decydującą fazę. Przez jej niespotykany poziom agresji i negatywnych emocji, łatwo się nią zmęczyć. Dlatego młodzi ludzie z Fundacji Impuls proponują inną logikę myślenia o wyborach - aby nie głosować przeciwko komuś, ale DLA kogoś. Jak mówią, jest to próba połączenia wspólnoty i sprawienia, że w demokracji wszyscy wygrywają.
Najważniejsze informacje
- ruszyła nowa kampania społeczna z pytaniem „Dla kogo zagłosujesz?”;
- w ramach inicjatywy wydany został spot, który nakłania do głosowania w duchu wspólnoty, a także cykl wideopodcastów, specjalna strona oraz liczne materiały z udziałem znanych osób w internecie
- młode osoby z Fundacji Impuls chcą zahamować indywidualizm oraz negatywne emocje w wyborach, stawiając na empatię i wspólnotę;
- kampania zwraca uwagę na grupy, które mogą być przegłosowane, takie jak osoby z niepełnosprawnościami czy młode pokolenie.
- do tej pory kampania dotarła do pół miliona ludzi obierając niestandardowy sposób dotarcie - przede wszystkim na TikToku oraz grupach na Facebooku
Dialog. To słowo podczas kampanii wyborczej pojawiało się wszędzie. Kiedy jednak ostatnio miałaś lub miałeś okazję szczerze porozmawiać z osobą z innego pokolenia? Kilkadziesiąt lat młodszą lub starszą od siebie?
Fundacja Impuls w ramach kampanii „mosty_pokoleniowe” wydała spot przedwyborczy, w którym znane osoby z młodego i starszego pokolenia odpowiadają na pytanie dla kogo zagłosują. Kampanie wspierają znane społeczniczki i społecznicy, tacy jak: Anna Maziarska, Jan Wróbel, Klara Nadolska, Marek Michalak, Wiktoria Jędrkoszkowiak, Przemysław Sadura, Wiktoria Zalewska oraz Igor Tuleya. Jak deklarują, głosują m.in. dla swoich bliskich, aby Polska była lepszym i bezpieczniejszym miejscem do życia.
Dla mojej mamy, aby miała godną emeryturę po ciężkich latach pracy. Dla mojego wnuka, aby żył w prawdziwie wolnym kraju. Dla osób z niepełnosprawnością, aby świat był dla nich bardziej dostępny. Dla moich sióstr, aby mogły decydować o sobie. Dla pielęgniarek, aby ich praca była szanowana. To niektóre z wiadomości, które zostały napisane przez interautki i internautów na stronie https://zaglosujedla.pl. Dla kogo to nowy przekaz od młodych osób, który przenosi ciężar narracji na budowanie poczucia zjednoczenia. Impuls chce zebrać aż 10000 deklaracji, które do dnia wyborów można wpisywać na stronie.
Spot jest także zapowiedzią serii wideopodcastów, których goście w przejmujący sposób rozmawiają o świecie i jego przemianach. Rozmówcy i rozmówczynie reprezentują różne pokolenia oraz mają, często bardzo rożne doświadczenia w działaniu. Ich perspektywy otwierają oczy, pozwalają na zagłębienie się w tematykę rozmów i zafascynowanie nowymi tematami. Rozmowy w ramach mostów mogą być inspirujące i pouczające zarówno dla młodszych, jak i starszych pokoleń. Nasz projekt jest prawdziwym źródłem wiedzy i inspiracji, które przekraczają granice czasu i wieku.
Post zapowiadający wideopodcasty: https://www.instagram.com/p/CyLlSQpsfa-/
To nie wszystko - Fundacja Impuls opublikowała dziesiątki krótkich filmików: “rolek”, na których pyta znane osoby z internetu, a także mieszkanki i mieszkańców miast, dla kogo zagłosują. Zorganizowane zostały wydarzenia m.in. w Słupsku i Gnieźnie, mające na celu dyskusję o potrzebach i przyszłości, które cieszyły się szerokim zainteresowaniem. Inicjatywa została wsparcia przez Fundusz Obywatelski im. Henryka Wujca.
Źródło: Fundacja Impuls