Październik w świecie nowych technologii upłynął pod znakiem zaangażowania internautów. Co ciekawe, było to zaangażowanie skokowe. Oba profile, które zdecydowanie wybiły się przed szereg kumulowały wokół swojego profilu zainteresowanie wokół wydarzenia. Teraz wygrały, ale co muszą zrobić, by zainteresować na dłużej?
Analizując polskie fanpage występujące w kategorii NGO w Fanpage Trends, z miesiąca na miesiąc coraz trudniej znajdujemy przykłady, które w jakiejś formie nie pojawiły się już w publikowanych dotychczas podsumowaniach. Wyszukanie przykładu, w pewnym stopniu unikatowego, to nierzadko sztuka. Inaczej było w październiku - łącząc zainteresowanie wokół profili internetowych z bieżącymi wydarzeniami, nietrudno dostrzec pewną prawidłowość.
Z początkiem października rozpoczął się Konkurs Chopinowski. Ten miesiąc to też wydarzenie ważne dla naszego serwisu - Tydzień Kodowania. W obu wypadkach powiązane z wyżej wymienionymi fanpage przeżyły dużo większe od standardowego zainteresowanie.
Wzmożone zainteresowanie to też dużo więcej aktywności w obrębie samego fanpage'a. Paulina Pieńkowska reprezentująca Narodowy Instytut Fryderyka Chopina informuje, że w normalnym czasie na profilu pojawia się do trzech postów dziennie. W trakcie trwania konkursu w ciągu jednej doby pojawiało się ich nawet kilkanaście. - Staraliśmy się na bieżąco przekazywać to co dzieje się w Filharmonii (zdjęcia, filmy z prób, backstage, komunikaty biura prasowego), a zasięg postów przez nas publikowanych w trakcie trwania Konkursu przekroczył 1 mln - zdradza.
Moderujący fanpage i kanał na Twitterze był dostępny od 8 do 23. Wszystko po to, by informacje publikowane bezpośrednio w tych miejscach były najświeższymi spośród wszelkich doniesień na ten temat. Gdy konkurs się skończył, przed zarządzającymi social mediami Instytutu stoi nie lada wyzwanie. W trakcie wydarzenia pozyskano ok. 11 tys. nowych fanów, w gruncie rzeczy obcokrajowców, przez co komunikacja odbywa się w języku angielskim. - Jednym z celów statutowych Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina jest popularyzacja wiedzy o Fryderyku Chopinie i jego muzyce, staramy się cel ten realizować także na naszym Facebooku - tłumaczy Pieńkowska.
Co jednak niezwykłe, to wykres obrazujący popularność wydarzenia przed, w trakcie i po konkursie. Spośród wszystkich fanów fanpage'a (obecnie jest to blisko 50 tys.), w okresie konkursu zaangażowanych w jakąkolwiek aktywność była blisko połowa! Obrazuje on też świetnie wyzwanie, przed jakim stoją osoby zarządzające działaniami.
Przechodząc do garści comiesięcznych statystyk - w danych obrazujących największe profile na Facebooku zabrakło zmian. Na uwagę zasługuje jednak skok liczby polubień, jaki dotyczy liderującej Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W październiku na fanpage’u przybyło prawie 5 tys. nowych fanów, podczas gdy jeszcze miesiąc temu prowadzący profil ze zdziwieniem odnotować musieli ich odpływ. I choć było to tylko 78 osób, to nie uszło to naszej uwadze. W minionym miesiącu wszystko wróciło do normy i jesteśmy przekonani, że w kolejnych miesiącach wzrost na kanale będzie jeszcze większy. Drugie i trzecie miejsce zajmują tradycyjnie Dawca.pl i Fundacja DKMS Polska, która jednocześnie spośród piętnastu największych profili zyskała najwięcej, bo ponad 11 tys. fanów.
Spośród najbardziej angażujących profili jeden już omówiliśmy - to Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, na którym jakiś rodzaj aktywności podjęła blisko połowa fanów. Jednak najwięcej, choć to „jedynie 40 proc.” wszystkich angażował kanał Mądrzy Rodzice - blisko 89 tys. Kolejno angażowali Dawca.pl i WWF Polska, pierwszy ponad 63 tys. fanów, drugi 58 tys.
Zaskoczeń nie było też w wykresach aktywności interaktywności stron. W pierwszej czwórce znalazły się trzy strony związane z tematyką prozwierzęcą - Fundacja Międzynarodowy Ruch Na Rzecz Zwierząt Viva!, Celestyniaki - Zaopiekuj się mną i Psygarnij.pl.
Internautami na Facebooku najlepiej i najszybciej zajmują się Dawca.pl, All for Planet czy Fundacja DKMS Polska. Profil Mistrzowie Kodowania omówiliśmy nieco wyżej. Jednak to dwa pierwsze zdecydowanie zasługują na większą uwagę - All For Planet odpowiada aż na 92 proc. wszystkich aktywności, natomiast Dawca.pl na blisko 90 proc.!
Źródło: Technologie.ngo.pl