Projekt służy usprawnieniu dialogu i współpracy między pierwszym i trzecim sektorem, zwiększeniu partycypacji społecznej oraz – w efekcie – poprawy jakości przedsięwzięć dotyczących transportu i przestrzeni publicznej.
Dlaczego Wasza inicjatywa była ważna dla Warszawy?
Projekt służy usprawnieniu dialogu i współpracy między pierwszym i trzecim sektorem, zwiększeniu partycypacji społecznej oraz – w efekcie – poprawy jakości przedsięwzięć dotyczących transportu i przestrzeni publicznej.
Realizowany jest audyt przedsięwzięć publicznych, oparty m.in. na zgłoszeniach mieszkańców. W 2014 r. podjęto 130 interwencji, z czego 50 zakończyło się sukcesem. Złożono uwagi do >30 projektów, w tym zebrane od >30 osób. Opublikowany został raport nt. wpływu działań władz na zachowania komunikacyjne.
Jakie korzyści przyniosła uczestnikom?
Projekt pozwolił zwiększyć funkcję inicjatywną KDS. Takimi inicjatywami są m.in. społeczny projekt zmiany organizacji ruchu na Grójeckiej, poparty petycją mieszkańców, oraz postulat systemowych konsultacji projektów komunikacyjnych. Miasto zadeklarowało, że zostaną one wkrótce wdrożone.
Źródło: inf. własna warszawa.ngo.pl