Master of Business Administration: zarządzanie w trzecim sektorze – realizacja misji NGOsów na wyższym poziomie
Misja jest podstawą marketingu i komunikacji każdej organizacji non-profit. To niejako jej serce i dusza, która mówi o tym, z jaką organizacją mamy do czynienia. Misja jest także jedną z pierwszych sformułowanych kwestii, określanych po sfinalizowaniu pierwszych członków zarządu i omówieniu z nimi wstępnych pomysłów na temat organizacji. To właśnie w tym momencie nadchodzi czas na ustalenie wartości, wizji i misji organizacji pozarządowej.
Stwierdzenia te mają kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej organizacji, ponieważ w zwięzły sposób wyjaśniają Twoim interesariuszom cele organizacji.
Choć misja jest kwestią nadrzędną - równie ważne jest jej stałe przestrzeganie i dążenie do tego, by była wypełniana w jak najlepszy sposób. Aby rzeczywiście tak było, trzeba odpowiednio przygotować się pracy w organizacji NGO. W jaki sposób?
Skuteczna misja organizacji NGO
Deklaracja misji, zwana również deklaracją wizji NGOsu, podsumowuje istotę organizacji w jednym lub dwóch zdaniach. Kieruje procesami podejmowania decyzji i powinien skłaniać ludzi do chęci dowiedzenia się więcej o organizacji. Ważne jest więc, by odpowiednio sformułować misję już na początku działania.
Dobrze sformułowany cel każdego NGOsu przede wszystkim wyjaśnia trzy rzeczy:
- Dlaczego Twoja organizacja istnieje?
- Komu służy - kto jest odbiorcą jej działań?
- Jak służy - jakie zadania są realizowane, by organizacja odniosła swój cel?
Skuteczna deklaracja misji obejmuje wszystkie trzy punkty w zwięzły, jasny i niezapomniany sposób. Niestety, wiele deklaracji misji organizacji NGO często jest niejasnych i niejednoznacznych, podczas gdy inne są zbyt rozwlekłe i używają żargonu branżowego. Od Ciebie zależy, czy stworzysz wiadomość, którą ludzie będą mogli łatwo zapamiętać i powtórzyć innym.
Skąd czerpać wiedzę o NGO? Studiuj i bądź na bieżąco!
Zastanawiasz się, jak przygotować się odpowiednio do pracy w organizacji NGO? Z pozoru może wydawać się to proste zadanie, ale nad osobami zajmującymi się działaniami zgodnie z misją NGO czeka wiele wyzwań, a niekiedy nawet trudności. Skąd więc wiedzieć o tym, jak postępować i działać na tym trudnym, acz ciekawym rynku? W końcu najważniejsze jest tutaj, aby pracować tak, by osiągać jak największe i najlepsze korzyści dla innych, prawda?
Szansą na zdobycie umiejętności są studia podyplomowe, które pozwalają zyskać wiedzę, ale też doświadczenie - realne, praktyczne doświadczenie, w pracy na rzecz organizacji non-profit i pozarządowych. Opcją są studia podyplomowe Master of Business Administration: Zarządzanie w trzecim sektorze na Wyższej Szkole Biznesu - National Louis University w Nowym Sączu.
Program MBA jest przeznaczony dla pracujących profesjonalistów i studentów z odpowiednim doświadczeniem zawodowym, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności zarządzania i przywództwa oraz rozwijać swoją karierę w dziedzinie pozarządowych projektów. To program studiów podyplomowych dla osób, które chcą działać w ramach rozwojowych i zrównoważonych przedsiębiorstw. Program oferuje m.in. interdyscyplinarne podejście do kształcenia, mocno praktyczne przygotowanie, działania w dynamicznym zespole i pod czujnym okiem profesjonalistów z branży NGO, a także międzykulturową wymianę doświadczeń. Dzięki temu dowiesz się, jak zająć się zarządzaniem społeczną odpowiedzialnością biznesu i organizacjami pozarządowymi. Dla ciebie to ogromna szansa, a dla każdej organizacji NGO sposobność, by zyskać pracowników nastawionych na działanie i realizację misji! Czego można chcieć więcej?
Pamiętaj, że MBA: zarządzanie w trzecim sektorze spełnia warunki: art. 19, ust. 1., pkt 1), lit. c ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym.
Co dalej? Misja organizacji NGO to nie wszystko
Deklaracja misji NGO jest niezwykle ważna - w końcu ma kluczowe znaczenie dla ukierunkowanej organizacji, ponieważ określa podstawowe wartości i priorytety. Kieruje tym, jak i gdzie dana fundacja czy organizacja pożytkuje czas i energię. Twoja misja może być źródłem inspiracji dla Ciebie i zespołu – jest to coś, na co warto zwrócić uwagę i przypomnieć sobie, dlaczego robisz to, co robisz. Deklaracje misji są ważne nie tylko dla wewnętrznych przypomnień i inspiracji. Są również ważne, aby Twoi darczyńcy i osoby wspierające wiedziały, dlaczego istniejesz.
Źródło: Wyższa Szkoła Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu
Całość dochodu przeznaczona jest na utrzymanie ngo.pl.