Co daje nam marketing społecznie zaangażowany (cause reated marketing)? Okazuje się, że bardzo dużo! To właśnie dzięki niemu możemy zwiększyć przychody naszej firmy, ale jednocześnie daje on możliwość pomocy organizacjom pozarządowym.
To właśnie dzięki niemu wasza organizacja może pozyskać fundusze. Zobaczcie, jakie nowe marketingowe rozwiązania daje nam cause reated marketing.
Zacznijmy od tego co to w ogóle jest marketing społecznie zaangażowany? Według Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest to połączenie celów ekonomicznych przedsiębiorstwa z celami społecznymi w ramach danego przedsięwzięcia. Działa on z korzyścią dla obu podmiotów. Firmy mogą poprawić swój wizerunek szczycąc się tym, że współpracują z non-profit, a organizacje otrzymują możliwość zebrania funduszy. Flagowym przykładem tego rodzaju marketingu jest darowizna poprzez zakup – polega to na tym, że kupując dany produkt automatycznie przekazywana jest darowizna na rzecz wybranej organizacji.
Jednak co realnie możemy zyskać dzięki taki zabiegom?
Musimy zrozumieć, że konsumenci lubią marki zaangażowane społecznie. Według raportu Cone Communications, 81% respondentów uważa, ze firmy powinny być odpowiedzialne społecznie. Ok. 93% powiedziało, że chętniej kupiliby produkty od firmy udzielającej się społecznie, lub takie produkty, których zakup może pomóc innym. Co więcej 92% ankietowanych przyznało, że chętniej zakupią artykułu przyjazne środowisku.
Patrząc na te badania wniosek nasuwa się sam. Klienci chcą, aby firmy prowadziły swój biznes angażując się w działalność społeczną, lub charytatywną. Pamiętajmy, że rola marketingu społecznie zaangażowanego ciągle będzie rosnąć, ponieważ ludzi obchodzi życie innych i chcą oni mieć swój nawet minimalny udział w pomocy potrzebującym.
Pamiętajmy, że firmy nie pomagają bezinteresownie. Pomoc charytatywna musi być dla nich inwestycją. I to właśnie daje nam cause reated marketing. Firmy mogą wspierać róże fundacje i jednocześnie czerpać z tego zyski. Zabieg opłacalny jest dla każdej ze stron. Organizacja non profit muszą przygotować się na koniec ery filantropi uświadomić sobie, że pomoc musi być dwustronna.
Bywa tak że organizacje obawiają się CRM ze względu na brak transparentności. Jednak wiedzmy o tym, że ciągle się on rozwija, a wraz z nim kodeks dobrych praktyk i standardów. W tym rodzaju marketingu jedną z najważniejszych zasad jest przejrzystość informacji. Konsumenci musza być informowani o tym jakiej organizacji pomagają oraz jaką kwotę w sumie otrzyma organizacja, której pomagamy. Dlatego nie bójmy się marketingu zaangażowanego społecznie, ponieważ dzięki niemu każdy może zyskać.
Źródło: Technologie.ngo.pl