Aktorka została bohaterką drugiego wywiadu zrealizowanego w ramach kampanii #MojeGniazdo. Projekt do końca roku trafi do 120 000 młodych ludzi w wieku 14-19 lat, by pokazać im wartość rodziny i świadomego ojcostwa/macierzyństwa. Oprócz trzech wywiadów, drugim filarem kampanii są trzy teledyski hip-hopowe stworzone specjalnie na jej potrzeby.
„Role przemijają, a mamą się będzie zawsze”
Małgorzata Kożuchowska została zaproszona do kampanii #MojeGniazdo, gdyż z sukcesem łączy życie rodzinne, wychowanie syna i pracę aktorską. Z opublikowanego wywiadu dowiemy się, jak aktorka dba o małżeństwo. W 2008 roku poślubiła Bartłomieja Wróblewskiego, a ich syn Jaś ma obecnie 7 lat.
Wywiad jest drugim odcinkiem serii rozmów o rodzinie. Bohaterem pierwszego odcinka serii #MojeGniazdo został złoty medalista olimpiady w Tokio – miotacz Wojciech Nowicki (zobacz video). Młodzi odbiorcy dowiedzą się z wywiadu m.in. gdzie poznał swoją przyszłą żoną i jaka jest jego recepta na tak udany związek.
Nowatorska kampania
Forma kampanii jest wyjątkowa, gdyż opiera się na autorskich teledyskach i utworach w najpopularniejszym obecnie gatunku muzycznym – hip-hopie. Pierwszy z teledysków (pt. Gniazdo) odniósł ogromny sukces wśród młodych odbiorców – osiągnął dotychczas aż 175 000 wyświetleń w serwisie YouTube (Zobacz teledysk).
Głównym pomysłodawcą kampanii jest raper Bęsiu. Pod tym pseudonimem kryje się prezes Fundacji Nie Zmarnuj Swojego Życia, który od 10 lat tworzy hip-hopowe utwory profilaktyczne. Prezes Łukasz Bęś i członek zarządu fundacji Jonatan Blank w ciągu ośmiu lat odwiedzili osobiście ponad 1300 szkół i placówek oświatowych w kraju i zagranicą. Prowadzący dotarli osobiście ze swoją muzyką i przekazem do 470 000 młodych ludzi. Swoje doświadczenie w pracy z młodzieżą i tworzeniem muzyki hip-hopowej zamienili w profesjonalną kampanię.
Kampania #MojeGniazdo powstała w ramach projektu „Też jestem mamą, też jestem tatą – edycja 2021”, który uzyskał dofinansowanie w ramach konkursu „Po Pierwsze Rodzina!”, organizowanego przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej. Do końca roku, pozostałe materiały wideo trafią do 120 000 młodych osób w wieku 14-19 lat.