Zależy mu, żeby znajdować młode zdolne osoby, które nie boją się słowa „polityka”, nie reagują na nie alergicznie, bo chcą tę politykę zmieniać.
Czym się zajmuje
Prowadzi Fundację Edukacji Polityczno-Ekonomicznej Politikos. Jej celem jest kształcenie młodych osób, które chcą być aktywne społecznie bądź politycznie. – Zależy nam na wyłanianiu prawdziwych talentów. Chcemy dostarczać im narzędzi rozwoju niezależnie od reprezentowanych poglądów politycznych – podkreśla.
Prowadzi również zajęcia z marketingu politycznego w Collegium Civitas oraz jest komentatorem politycznym w mediach.
Dlaczego to robi
– Moją osobistą misją jest pomoc osobom działającym publicznie tak, aby wykonywały swoją pracę w sposób skuteczny i profesjonalny. Bardzo zależy mi na tym, by polska polityka stała się bardziej merytoryczna. By osoby, które chcą działać w przestrzeni publicznej, były do tego lepiej przygotowane, by wiedziały, na czym polega funkcjonowanie gospodarki wolnorynkowej, administracji publicznej, samorządu terytorialnego i Unii Europejskiej – opowiada.
Ma trzy rodzaje doświadczeń, które są pomocne w działalności Fundacji. Pierwszy: konsulting polityczny. Od kilkunastu lat jest konsultantem politycznym, trenerem przygotowującym partie polityczne i kandydatów startujących w wyborach. Wie, jak funkcjonują środowiska samorządowe i polityczne.
Największy sukces
Jest zdania, że sukcesem można nazwać coś naprawdę wielkiego i wymiernego. Na to trzeba poczekać kilka lat. Pewnym sukcesem jest jednak przygotowanie koncepcji działalności Fundacji i zainteresowanie tym projektem różnych środowisk.
Jego osobisty sukces to zdobywanie wykształcenia i doświadczeń w różnych dziedzinach oraz wykorzystanie ich w prowadzonej działalności a także – możliwość pogodzenia własnych zainteresowań naukowych i praktycznej pracy, która daje mu olbrzymią satysfakcję.
Największa porażka
Chwilowe spowolnienie realizowanych projektów.
Co lubi
Wyzwania oraz pomoc osobom, które mają duży potencjał. – Wielu zniechęca się do działalności publicznej, dlatego że mają inne możliwości, lepsze perspektywy na rynku pracy. – tłumaczy. – Biznes zapewnia im nieporównywalnie lepsze warunki finansowe. Gdyby takie osoby zatrzymać, polityka i szerzej sektor publiczny wiele by na tym skorzystały.
Lubi też tworzyć i budować zespoły, przygotowywać koncepcje projektów oraz pracę, która jest kreatywna.
Plany na przyszłość
Rozwój organizacji i programów, docieranie do różnych środowisk społecznych i politycznych. - Jesteśmy nastawieni na współpracę – podkreśla.
Dr Sergiusz Trzeciak – prawnik, politolog, konsultant polityczny i trener. Prezes Fundacji Edukacji Polityczno-Ekonomicznej Politikos. Wykładowca marketingu i reklamy politycznej w Collegium Civitas. Ekspert w projektach międzynarodowych dotyczących komunikacji politycznej i wyborów, współpracujący m.in. z OBWE. Komentator z zakresu komunikacji politycznej oraz polityki w prasie, radiu i telewizji. W latach 2006-2008 Prezes Instytutu Sobieskiego w Warszawie.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu w Poznaniu oraz Wydziału Prawa Uniwersytetu Środkowoeuropejskiego w Budapeszcie. W latach 2000/2001 stypendysta British Council w St. Antony’s College na Uniwersytecie w Oksfordzie. W 2006 roku obronił doktorat na London School of Economics, gdzie prowadził również seminaria ze studentami.
W latach 2001-2003 wykładowca w Szkole dla Młodych Liderów Społecznych i Politycznych. Autor książek „Strategie kampanii wyborczej”, „Jak wygrać wybory samorządowe?” oraz „Kampania wyborcza – strategia sukcesu”.