Turnieje przedmiotowe, zawody sportowe, spotkania literackie to tylko przykładowe zajęcia jakie Gimnazjum w im. Jana Pawła II w Łęczycy cyklicznie organizuje dla swoich podopiecznych. Szeroka oferta zajęć pozalekcyjnych, to z pewnością wyróżniająca się, jak i nieczęsta w naszym regionie szkolna inicjatywa.
Do Gimnazjum w Łęczycy im. Jana Pawła II, które
mieści się w zabytkowym budynku, uczęszcza ponad 600 uczniów z
miasta oraz okolicznych wiosek. W szkole znajduje się 30 dobrze
wyposażonych pracowni lekcyjnych, pracowni internetowych. Po obu
stronach budynku są sale gimnastyczne. Szkoła ma również stołówkę,
w której codziennie stołuje się ponad 200 dzieci.
Uczniowie w łęczyckim gimnazjum uczą się
minimum jednego języka obcego. Do dyspozycji maja angielski,
francuski, niemiecki lub rosyjski. Dzięki współpracy z uczelniami z
zagranicy mogą sprawdzać swoje umiejętności podczas wyjazdów do
Francji czy Niemiec.
Kadra nauczycielska bardzo angażuje się w
rozwijanie umiejętności młodzieży poprzez prowadzenie wielu zajęć
pozalekcyjnych. Każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Klub
europejski, SKTK "Łaziki", Działalność ekologiczna, Szkolne Koło
Wolontariatu, Działania profilaktyczne, Koło Młodych Literatów czy
Gazeta szkolna.
Jednym z ciekawszych spotkań młodzieży są
zajęcia, na których można doskonalić swoje umiejętności pisarskie,
dyskutować książkach i filmach, poznawać twórczość pozalekturową
pisarzy, poetów. Zajęcia są prowadzone przez p. Ewę Pawałowską,
opiekunkę Koła Młodych Literatów. Odbywają się raz w tygodniu.
Uczęszcza na nie 15 dzieci. Są prowadzone w taki sposób, aby
zachęcać uczniów do dużej aktywności. Poprzez oglądanie
wartościowych filmów, a następnie ich recenzowanie młodzi ludzie
rozwijają umiejętność myślenia i oceniania.
O to kilka przykładów twórczości młodych pisarzy.
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jaki życie ma sens? Niektórzy mówią, że każdy dzień to cud i nie można go marnować. Kiedy słyszysz takie słowa, myślisz, że powiedział to człowiek, dla którego życie zawsze jest przychylne i nie miał nigdy problemów. Jednak nie zawsze tak jest. Opiszę historię pewnego chłopca, o którym opowiedziała mi ciocia. Marek (bo tak miał na imię ten chłopiec) uważał, że jest brzydki, beznadziejny i że nikt go nie lubi. Zawsze izolował się od rówieśników. Nie miał przyjaciół. Gdy skończył 16 lat, zaczął się zastanawiać, po co w ogóle żyje na tym świecie. Wydawało mu się, że jego życie nie ma sensu, bo jest przecież takie szare i nudne. Codziennie wstawał dokładnie o 7.00, jadł śniadanie, mył się, ubierał, wychodził do szkoły, siedział w niej do 15.00, wracał, odrabiał lekcje i szedł spać. Nuda i rutyna. Jaki może być w tym sens? Nie wierzył, że może cokolwiek zmienić. Te rozmyślania nasiliły się, gdy poznał Anię – jedną z najładniejszych dziewczyn w szkole. Zakochał się w niej, ale nawet nie próbował się o nią starać (jak można się domyślać – nie wierzył w siebie). Mijały miesiące, a on …- pisze Marta Olejniczak.
Dalsza część na stronie http://80.53.182.14/index.php?id=43
Tak nieproszona i snująca nadzieje
W sercu otwiera dobry dzień nowy.
Furą kłopotów, smutków i bzdur
Zaprząta myśli i traci głowy.
Świat na planie drugim,
wciąż życie wiruje.
Okręca nas sobie magią czułości.
To właśnie ona – miłość – ludzkie życie zmienia.
Zaprasza, bawi
i odchodzi od niechcenia…
(autor Milena Krysiak)
Miejmy nadzieję, że w każdej placówce są podobne możliwości rozwojowe dla młodego człowieka. Bo im więcej wykształconej młodzieży w naszym kraju tym staje się przede wszystkim „bogatszy w kulturę”, której często brakuje.
Źródło: Gimnazjum w Łęczycy