Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
- Sięganie po nowoczesne technologie zapewnia organizacjom te same możliwości, z których już czerpie np. biznes. To m.in. budowanie zasięgu, promocja działań, doskonalenie strategii informacyjnej – mówi w rozmowie Artur Marcinkowski z Fundacji Widzialni, tegorocznego laureata nagrody Nowe Technologie Lokalne "Sektor 3.0".
Technologie.ngo.pl: – Podczas tegorocznej edycji Sektora 3.0 Fundacja Widzialni została odznaczona nagrodą za wyjątkowe osiągnięcia w obszarze stosowania nowoczesnych technologii, w związku z czym, domyślam się, że wrażenia po konferencji są raczej pozytywne. Jakie są twoje obserwacje z Sektora 3.0 2013, co mogłoby być lepsze, a co stanowi mocny punkt wydarzenia?
Artur Marcinkowski: – Był to pierwszy Sektor 3.0, na którym, jako Fundacja Widzialni, byliśmy obecni. Wyjątkowo atrakcyjną okazała się dla nas fuzja NGO Connection Day i Sektora 3.0, z racji bliskiej i udanej współpracy z dotychczasowym organizatorem Connection Day – firmą Microsoft. Wrażenia po, rzeczywiście bardzo pozytywne. Całość była dopracowana w najmniejszych szczegółach. Konferencja pozwalała na autentyczne pogłębienie wiedzy dotyczącej najnowszych możliwości komunikacyjnych, od podstaw promocji, po skuteczne zarządzanie organizacją. Idealnie byłoby, gdyby materiały, z którymi uczestnicy mieli możliwość zapoznania się podczas konferencji, znalazły swoje miejsce gdzieś dalej, np. na Slideshare, służąc jako technologiczny drogowskaz wszystkim zainteresowanym.
21 maja, w Centrum Nauki Kopernik, miałam okazję rozmawiać z wieloma uczestnikami konferencji i ku mojemu zdziwieniu, wśród najczęstszych komentarzy znajdowało się… ogromne zadowolenie z umieszczenia programu Sektora 3.0 na odwrocie identyfikatorów.
AM: – To właśnie z takich, czasem zupełnie darmowych i prostych rozwiązań biznesowych powinien korzystać trzeci sektor. NGO-sy często z niechęcią podchodzą do modeli i dobrych praktyk biznesowych. A przecież im skuteczniejsze będą nasze działania, tym bliżej znajdą się cele, które deklarowaliśmy w misji. Trzeci sektor powinien bardziej się otworzyć i zacząć uczyć skutecznego działania.
Jakie są podstawy twojego zainteresowania nowoczesnymi technologiami? Trzeci sektor nierzadko ma problemy z implementacją nowoczesnych rozwiązań ICT.
AM: – Dla nas był to całkowicie naturalny bieg wydarzeń. Wydaje mi się, że największy problem z nowoczesnymi technologiami mają te organizacje, które pozbawione są dużego zaplecza strukturalnego. Ich członkowie zaangażowani są na co dzień w rozwój własnej kariery zawodowej, pracują zawodowo gdzie indziej, a w fundacji czy stowarzyszeniu dopiero łączą siły. Niestety, zazwyczaj brakuje im czasu na pracę misyjną, nie wspominając o zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych. Nam udało się skutecznie połączyć pracę zawodową z pracą w fundacji, a w tej chwili poświęcamy jej praktycznie cały czas.
A co z tymi niewielkimi organizacjami?
AM: – To kwestia podejścia, wykorzystywanie nowych technologii nie jest wiedzą tajemną, i jeśli ktoś jest tym zainteresowany, to bez problemu może się o tym dowiedzieć. Wszystko to zdeterminowane jest chęcią zdobywania wiedzy, apetytem na nowości – dostęp do potrzebnych informacji jest nie tylko nieograniczony, ale również bardzo prosty. Co ważne, nie trzeba od razu wypływać na szerokie wody, działać na wielu różnych platformach równocześnie, szczególnie jeśli nie posiada się odpowiednich kompetencji.
W jaki sposób, jako osoba reprezentująca organizację odznaczoną za efektywne korzystanie z ICT, zachęciłbyś tych, którzy nadal zwlekają, do angażowania się w nowe technologie?
AM: – Sięganie po nowoczesne technologie zapewnia organizacjom te same możliwości, z których już czerpie np. biznes. To m.in. budowanie zasięgu, promocja działań, doskonalenie strategii informacyjnej. To również profesjonalizm, dzięki któremu łatwiej jest o zewnętrzną wiarygodność organizacji, niezbędną przy wyborze partnera biznesowego, instytucjonalnego, w ramach działań z obszaru CSR. Nasza fundacja współpracuje z wieloma podmiotami z pierwszego i drugiego sektora. To bardzo ważne, gdyż zapewnia nie tylko realne, sponsorskie wsparcie, ale również legitymizuje działania NGO.
Fundacja Widzialni zajmuje się przeciwdziałaniem wykluczeniu cyfrowemu. Głównym jej celem jest zwrócenie uwagi opinii publicznej i administracji państwowej na problem dostępności stron internetowych dla osób niepełnosprawnych i zagrożonych zjawiskiem wykluczenia cyfrowego oraz zainicjowanie ogólnopolskiej akcji promującej umożliwienie osobom niepełnosprawnym swobodnego dostępu do informacji publicznej. Fundacja Widzialni zdobyła w tym roku nagrodę Nowe Technologie Lokalne "Sektor 3.0" dla najbardziej innowacyjnej organizacji.
Źródło: technologie.ngo.pl
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.