Konsultacje społeczne w Gdańsku na temat nowoczesnych technologii w edukacji [RELACJA]
25 marca 2014 w Gdańsku odbyło się kolejne spotkanie z cyklu ogólnopolskich debat zatytułowanych „Cyfrowa edukacja jako narzędzie rozwoju i aktywizacji społeczeństwa”. Koordynatorem wydarzenia była Fundacja Innowacyjna Edukacja.
Spotkanie konsultacyjne dotyczące możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji odbyło się w Urzędzie Marszałkowskim w Gdańsku. Celem debaty było zebranie opinii przedstawicieli samorządów terytorialnych, szkół oraz instytucji i organizacji pozarządowych i społeczności lokalnych na temat przyszłości polskiej edukacji oraz rozwoju narzędzi kształcenia w oparciu o nowoczesne rozwiązania technologii komunikacyjno-informatycznych.
W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele administracji rządowej i samorządowej m.in. Dyrektor Departamentu Wydziału Edukacji Urzędu Marszałkowskiego, Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Gdańsku, Wicedyrektor Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, Dyrektor Wydziału Organizacji i Informacji Oświatowej w Kuratorium w Gdańsku, a także organy prowadzące szkoły oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych i społeczności lokalnych.
„Szkoła powinna uruchamiać w uczniach postawy obywatelskie i uczyć umiejętności miękkich takich, jak umiejętności społeczne, umiejętności pracy w grupie czy asertywność, które w istotny sposób wpływają na późniejszą zdolność do przystosowania się do zmieniających się warunków rynku pracy. Obecny system kształcenia nie odpowiada na zachodzące zmiany strukturalne, co sprawia, ze przejście z systemu edukacji w rynek pracy generuje bezrobocie. Rozwiązaniem obecnej sytuacji jest doradztwo zawodowe już na poziomie szkół.” - mówi Agata Tyszkiewicz, Prezes Fundacji Innowacyjna Edukacja.
Uczestnicy zwrócili uwagę na konieczność wyposażania nauczycieli w umiejętności poruszania się w nowym środowisku nauczania tak, by w sposób efektywny mogli przekazywać wiedzę uczniom. Istotną kwestią podkreślaną podczas spotkania była również konieczność budowy systemu wymiany wiedzy i wsparcia merytorycznego nauczycieli i dyrektorów szkół, oraz wykorzystania możliwości i zasobów edukacyjnych w oparciu o nowoczesne technologie w budowaniu nowej formuły edukacji.
Źródło: Fundacja Innowacyjna Edukacja